Remnant 2 – Jak działa Power Level? – Poradnik


Wiele graczy może być zaskoczonych tym, jak działają skalowanie przeciwników i poziomu trudności w „Remnant 2”. W niniejszym artykule przyjrzymy się temu zagadnieniu dogłębnie, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.

Remnant 2 próbuje podejść do skalowania w inny sposób niż inne gry z kategorii Soulslike. Podobnie jak w pierwotnej części, „Remnant: From the Ashes”, gra uwzględnia poziom uzbrojenia i broni gracza podczas generowania światów.

To oznacza, że gracz mógł wejść do nowego świata z nieulepszonymi przedmiotami, a następnie ulepszyć je, czyniąc cały obszar znacznie łatwiejszym. „Remnant 2” jednak podejmuje próbę skalowania w nowy sposób, zwłaszcza z dodatkiem trybu online.

Jak działają ogólne zasady skalowania w Remnant 2?

W „Remnant 2” skalowanie wrogów działa trochę inaczej, ponieważ gra nie posiada już możliwości ulepszania pancerza. Zamiast tego, gra korzysta zarówno z ważonej średniej poziomów broni gracza (we wszystkich trzech slotach), jak i z ich poziomu Archetypu (suma dwóch najwyższych poziomów Archetypu), aby obliczyć ważoną średnią Power Level.

Poziom Archetypu, który gracze mogą zobaczyć w zaawansowanych statystykach postaci, jest sumą wszystkich poziomów Archetypu. Nie wpływa to jednak na Power Level, ale pomaga określić poziom/ jakość zdobywanych fragmentów relikwii.

Ważne jest też zrozumienie, że nie można manipulować Power Level poprzez zdjęcie ulepszonych broni czy przełączenie się na niższy poziom Archetypu. Power Level uwzględnia wszystkie bronie i Archetypy gracza, w tym te nieekwipowane w danym momencie.

Jak Power Level determinuje poziom światów?

„Remnant 2” wykorzystuje Power Level gracza do określenia tzw. „World Level” świata, do którego wchodzą po raz pierwszy. Czasami „zalecany poziom” tego świata może być wyższy niż bieżący Power Level gracza, co może prowadzić do nieco wyższego World Level.

Kwestia ta jest powiązana z procesem proceduralnego generowania światów. Nie jest to proces oparty na jednorazowym odniesieniu do Power Level, ale każda strefa jest generowana, gdy gracz po raz pierwszy wchodzi do niej.

Skalowanie w trybie wieloosobowym

W przypadku gry online w „Remnant 2”, skalowanie jest nieco bardziej złożone. Generacja World Level dla każdej strefy uwzględnia Power Level gospodarza i może zwiększyć go o 1 do 3 poziomów w zależności od obecności sojusznika w lobby, który ma o 3 lub więcej Power Level więcej niż gospodarz.

Przykładowo, jeśli gospodarz ma Power Level 3, a strefa zostałaby wygenerowana z World Level 4, obecność w lobby przyjaciela z Power Level 20 może zwiększyć maksymalny World Level tej strefy do 7, a nie 20.

Podsumowanie

Gra oferuje unikalny system skalowania, który wpływa na sposób, w jaki generowane są światy i strefy w grze. Dzięki temu gracze mogą doświadczyć coraz większego wyzwania, a także cieszyć się bardziej zrównoważoną rozgrywką w trybie wieloosobowym.

Gra „Remnant 2” jest dostępna na PlayStation 5, Xbox Series X/S i PC.

Zobacz także nasz poradnik archetypów do gry Remnant 2.

Poprzednio Baldur's Gate 3 - Poradnik po Biegłościach dla Początkujących
Następny Klasy w Dungeons and Dragons - poradnik - którą wybrać?