Warhammer 40000 Darktide – Klasy Postaci – Poradnik


W Warhammer 40000 Darktide będziemy mogli wybrać jedną z czterech klas postaci i jest to kwestia zdecydowanie ważniejsza niż w ciepło przyjętym Vermintide 2. Jakie klasy mamy dostępne w Warhammer 40000 Darktide i którą najlepiej wybrać? Zapraszam do poradnika!

W Vermintide 2 mogliśmy swobodnie przeskakiwać między różnymi klasami, a część postępu była przenoszona między bohaterami. W Warhammer 40000 Darktide będziemy jednak robić za każdym razem nowego bohatera, który sam sobie będzie zarabiał, zbierał doświadczenie i odblokowywał elementy kosmetyczne czy też bronie. Są tego wady i zalety, między innymi zaletą będzie to, że będziemy w stanie zrobić paru bohaterów tej samej klasy i nie będziemy musieli bawić się na jednym bohaterze żeby zmienić mu build oraz uzbrojenie. Niestety błyskotki także nie są dzielone między bohaterami, przynajmniej na obecną chwilę. Jak już napisałem, są zalety i wady tych rozwiązań, na pewno lepiej punktowane będzie dłuższe granie jednym bohaterem, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by każdego z nich rozwijać niezależnie od siebie. A jakie klasy mamy dostępne w Warhammer 40000 Darktide i co potrafią? Sprawdźmy to!

Psionik w Warhammer 40000 Darktide

Psionik: Psiokinetyk w Warhammer 40000 Darktide

Pierwsza z omawianych klas to Psionik (Psyker). W Warhammer 40000 Darktide służy on głównie do szybkiego ranienia i zabijania elit oraz bossów. Jest to coś, na kształt czarodzieja, który będzie zadawać monstrualne obrażenia, ale sam będzie bardzo narażony na wszelkie rany i trzeba będzie stosunkowo mocno uważać, by Psionik dotrwał bez szwanku do końca misji. Będzie on zdobywać specjalne ładunki za zabijanie wrogów przy pomocy swojej umiejętności – Brain Burst –  za każdym razem kiedy taki wróg zginie, to Psyker otrzyma ładunek zwiększający jego obrażenia, które zadaje za pomocą umiejętności Smite. Dodatkowo jego umiejętność klasowa pozwala na wybuch odrzucający i zadający obrażenia wrogom.

Ogryn w Warhammer 40000 Darktide

Ogryn: Rozbijacz czaszek

Ogryn w Warhammer 40000 Darktide to archetyp tanka – będzie miał zwiększoną wytrzymałość oraz liczbę punktów życia. Jego zadaniem jest stać w pierwszej linii i osłaniać pozostałych członków drużyny przed tym, żeby horda wrogów do nich nie dotarła. Ogryna wbrew pozorom jest bardzo ciężko trafić, bo długie ręce i jego bronie do walki w zwarciu sprawiają, że ma większy zasięg ataku niż reszta przeciwników – musisz jedynie polegać na swoich towarzyszach, by pozbywali się strzelców i dalekodystansowe elity. Ogryn jest szczególnie skuteczny przeciwko hordom, a zamiast granatów rzuca pudełkiem po granatach (serio), które zadaje duże obrażenia pojedynczemu wrogowi. Specjalna zdolność Ogryna to szarża, która odrzuca wrogów i zadaje niewielkie obrażenia. Jest to jego sposób, by szybko dołączyć do miejsc walki i stanąć u boku towarzysza, który został przygwożdżony przez hordę.

 

Weteran: Strzelec Wyborowy w Warhammer 40000 Darktide

Kiedy Ogryn to gość, który stoi na pierwszej linii i zajmuje się trzymaniem hordy w ryzach, tak strzelec, czy też weteran powinien stać z tyłu i ostrzeliwywać wrogów z bezpieczniejszej odległości, na priorytet biorąc strzelców, snajperów i innych grenadierów. Idzie za tym jego specjalna zdolność, która znacznie zwiększa obrażenia zadawane w słaby punkt wroga, ale jednocześnie znacznie ogranicza ruchliwość strzelca. Rozumiecie już o co tutaj chodzi? Weteran to najbardziej typowa postać do pierwszoosobowych strzelanek – masz duże zapasy amunicji, granaty i karabin od samego początku gry. Do tego, jakby sami twórcy chcieli zwrócić na to uwagę, na start otrzymujesz stosunkowo słabą łopatę bojową, która aż zniechęca do jej używania. Ciekawością jest umiejętność aury strzelca, która sprawia, że zyskujesz coraz większą szansę na oszczędzenie amunicji, za każdego sojusznika w pobliżu. O aurach porozmawiamy innym razem, w oddzielnym artykule.

Zelota w Warhammer 40000 Darktide

Zelota: Kaznodzieja

Ostatnią z klas jest Kaznodzieja, Zelota, który oddał całego siebie walce z potworami Chaosu oraz skażeniem, które trawi imperium od środka. To nie jest inkwizytor, przynajmniej jeszcze nie, bardziej przypomina poczwarkę, która mogłaby zostać inkwizytorem gdyby nie trafiła do więzienia. Kiedy Ogryn bierze hordę na klatę, to Zelota powinien biegać na około niego i siekać wrogów na flankach. Zelota zadaje tym większe obrażenia w zwarciu, im więcej punktów życia straci, a jednocześnie jest w stanie oszukać śmierć po tym jak otrzyma krytyczne obrażenia. Otrzymuje także mniejsze obrażenia punktów życia i zwiększa swoją szybkość ataku im bardziej krwawiący jest bohater. Rozgrywka Zelotą zdecydowanie jest najtrudniejszą ze wszystkich klas w Warhammer 40000 Darktide, jednak może dawać też najciekawsze efekty, zwłaszcza jeżeli będziecie mieli dobrze zgraną drużynę.

Podsumowanie

Klasy w Warhammer 40000 Darktide są w większości przypadków bardzo związane z popularnymi archetypami fantasy. Mamy tutaj tanka (ogryna), strzelca (weterana) i maga (psionika). Tylko zelota nie leczy i nie jest kapłanem, jakby logika nakazywała. Jednak wszystko wskazuje na to, że z czasem twórcy będą dodawać nowe archetypy dla bohaterów, tak jak Weteran ma Strzelca Wyborowego to w przyszłości dostanie, kto wie, specjalistę od ciężkiej broni lub nawet komisarza? Wszystko przed nami, Warhammer 40000 Darktide czeka jeszcze wiele rozwoju i rozbudowywania zawartości, podobnie zresztą jak było np. z Inquisitor Martyr, które także otrzymało nowe klasy w kolejnych aktualizacjach i dodatkach.

Pamiętaj także, że Darktide ogrywamy na naszym kanale YouTube. Sprawdź sam!

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Lista gier Xbox Game Pass na grudzień
Następny Strażnicy Galaktyki vol. 3: pojawił się pierwszy zwiastun