Homeworld: Remastered – Poradnik Solucha – Pełne przejście gry


Poniżej prezentujemy pełne przejście do gry Homeworld: Remastered, które nagraliśmy w ramach odświeżenia sobie serii przed premierą trzeciej części. Jeżeli podobnie jak wielu innych graczy macie problemy z ukończeniem tej raczej trudnej gry RTS, to tutaj znajdziecie wszystkie najważniejsze porady!

Homeworld: Remastered to gra, przy której spędziłem naprawdę wiele godzin i jednocześnie jedna z tych naprawdę bardzo niewielu gier, które faktycznie mnie pokonały. Nigdy nie udało mi się wcześniej ukończyć ostatniej misji, przez co miałem nawet pewne lęki kiedy wracałem do tej serii gier. Wiecie, chodzi o tego demona z przeszłości, którego nigdy nie udało się ugłaskać. Tak czy inaczej, całość się udała i na podstawie tego powstała całkiem fajna seria let’s play, którą używamy tutaj jako poradnika. Zanim przejdziemy do samych misji, to szybko sprawdźmy FAQ, czyli podstawowe założenia serii.

Jeżeli chcesz nas wspierać, to pamiętaj, że Homeworld: Remastered kupisz w naszym Sklepie z Grami!

  • poradnik ma formę filmów let’s play wraz z krótkim opisem i tipami z misji. Każda filmik nazywa się tak samo jak kończone zadanie, wykorzystajcie te sortowanie by łatwo przejść do miejsca, którego potrzebujecie;
  • jestem jedynym twórcą tej serii, a także jestem też osobą komentującą i rozgrywającą na nagraniach. Jeżeli macie pytania to możecie pisać, postaram się pomóc;
  • filmy są nagrane oczywiście na platformie Steam w rozdzielczości 4k i 60 fps;
  • Homeworld: Remastered posiada cwany system, który wpływa na poziom trudności. Im lepiej Ci idzie, tym trudniejsze będą kolejne misje. Mi szło całkiem nieźle, przez co niektóre misje mogą wydawać się znacznie trudniejsze niż w rzeczywistości. Możesz też być lepszym dowódcą niż ja i jeszcze bardziej nakręcić poziom trudności, niż mi się udało;
  • Przy okazji może Ciebie zainteresować także nasza recenzja gry Homeworld Remastered zrobiona z punktu widzenia gracza w 2024 roku;
  • Wszystkie odcinki z serii Zagrajmy w Homeworld Remastered znajdziecie na naszym kanale YouTube;
  • będę bardzo wdzięczny za subskrypcje, które pomagają nam rozwijać kanał. Wciśnij guzik poniżej i zrób nam tą przyjemność;

Nie bądź elf, dej suba!

Homeworld Remastered – Część Pierwsza

Zaczynamy grę! System Kharak i Obrzeża

Kampania rozpoczyna się od krótkiego wprowadzenia, w którym zapoznasz się ze swoją flotą. Na początku masz ograniczoną ilość surowców, więc warto zbudować kilka jednostek ratunkowych, które mogą odzyskiwać surowce z wraków. Następnie możesz wykorzystać surowce z wycofanych jednostek zwiadowczych na budowę myśliwców, aby wzmocnić swoją flotę przed kolejnymi misjami.

Powrót na Kharak, Wielkie Śmietnisko

Kampania „Homeworld Remastered Collection: Powrót do Kharak” stawia cię w dramatycznej sytuacji, w której twój świat rodzinny płonie. Twoim celem jest przejęcie fregatów, używając 2 Korwet Ratunkowych na każdą fregatę i zbierając Kryogeniczne Szafy. Warto więc mieć od 4 do 6 Korwet Ratunkowych na starcie misji.

Kampania „Homeworld Remastered Collection: Wielkie Pustkowia” pozwala na spotkanie z Bentusi, którzy sprzedają technologię dział jonowych. Misja umożliwia także zdobycie zasobów na atak na flotę Taiidanów. Podczas niej możesz przechwycić kilka statków Turanic Raiders, jeśli grasz dobrze. Ponownie, Korwety Ratunkowe są twoimi najlepszymi przyjaciółmi. Rozpoczęcie z 8-12 sztukami to dobry pomysł. Jeśli je dobrze wykorzystasz, możesz przechwycić wiele statków z działami jonowymi.

Starcie z Flotą Inwazyjną

Misja polega na odparciu ataku i zniszczeniu floty wroga, który odpowiada za zagładę twojego świata. Jednak najważniejsze jest przechwycenie jak największej liczby wrogich statków, szczególnie cennych niszczycieli. Korwety Ratunkowe to znów podstawa! Buduj je powoli i metodycznie, szczególnie w wersji z Działami Jonowymi, aby skuteczniej przechwytywać niszczycieli. Na koniec podziel flotę na mniejsze grupy, aby lepiej przygotować się na kolejną misję.

Podróż prosto w pole Asteroid

Misja 6: Diamond Shoals w kampanii Homeworld Remastered Collection to zdecydowanie najbardziej frustrująca misja w grze. Twoim zadaniem jest niszczenie niekończącego się strumienia asteroid. Najlepiej użyć do tego fregat z działem jonowym i przechwyconego wcześniej niszczyciela. Teoretycznie myśliwce obrońcy też dają radę, ale z mojego doświadczenia giną zbyt szybko, dlatego ja preferuję chować je w hangarach.

Misja 7: Ogrody Kadesh w kampanii Homeworld Remastered Collection stawia cię w niebezpiecznej sytuacji. Gdy tylko zaczniesz zbierać zasoby z mgławicy, zostaniesz zaatakowany przez frakcję specjalizującą się w myśliwcach. Dlatego nie spiesz się i przekształć swoją flotę w kierunku zwalczania myśliwców, a następnie skup się na obronie swoich zbieraczy zasobów i przechwytywaniu statków z paliwem.

Okręt Widmo i pierwszy Liniowiec Rakietowy

Misja 8: Katedra Kadesh w kampanii Homeworld Remastered Collection to czysta zasadzka! Znów czeka Cię walka z masą myśliwców, ale możesz też przechwycić tankowce z paliwem i fregaty z wieloma działkami. Najlepiej jak najszybciej zaatakować wrogie krążowniki macierzyste.

Misja 9: Morze Zagubionych Dusz w kampanii Homeworld Remastered Collection stawia na Twojej drodze niebezpieczny statek, który przechwytuje każdą jednostkę większą od fregaty, która wejdzie w jego obszar działania. Bądź więc ostrożny! Zniszcz lub przechwyć flotę wokół niego, zdobądź informacje o tym statku i sprzedaj je sojusznikowi. Następnie możesz kontynuować misję. Niszczenie tego statku jest możliwe, ale samymi myśliwcami i korwetami zajmie to dużo czasu.

Stacja Supernova i Śmiertelne Promieniowanie

Misja 10: Stacja Supernova w kampanii Homeworld Remastered Collection to niebezpieczna strefa pełna promieniowania, która może poważnie uszkodzić Twoje statki. Aby zminimalizować straty, najlepiej schować wszystkie mniejsze jednostki i polegać na większych, które lepiej znoszą promieniowanie.

Chroń swoje statki za pomocą kosmicznych pyłów. Podążaj za jednym z nich i eliminuj wrogów po drodze. To długa, ale niekoniecznie skomplikowana misja. Możesz wydobywać zasoby, ale jest to uciążliwe, dlatego polecam skupić się na zniszczeniu stacji.

Tenhauser Gate, Galactic Core

Tajidanowie odkryli, że Bentusi ci pomagają i są wściekli. Ostatnia stacja Bentusi w tym sektorze jest atakowana przez dużą flotę wrogów. Ponieważ Bentusi są jedynymi, którzy ci pomogli, czas odwdzięczyć się im i uratować ich. (Jeśli ich stacja zginie, przegrasz grę.)

Masz wybór: zniszczyć flotę wroga (łatwe) lub ją przechwycić (trudne). Jeśli wybierzesz pierwszą opcję, użyj zwiadowców jako przynęty, a następnie zaatakuj swoją flotą z działami jonowymi. Dzięki przechwyconym fregatom z Wielkiej Mgławicy, nawet ciężki krążownik wroga szybko padnie.

Druga opcja jest trudniejsza. W przeciwieństwie do wcześniej napotkanych statków Taiidanów, te nienawidzą korwet ratunkowych. Oto strategia, którą możesz wykorzystać, aby przechwycić wrogów bez strat (za Koki, który zauważył, że wrogowie nienawidzą korwet ratunkowych tylko jeśli wydasz im rozkaz przechwycenia wrogich statków).

Kolejna misja w Homeworld Remastered to Galactic Core. Matka statek trafiła w pułapkę Taiidanów! Są tu niszczyciel rakietowy, fregaty i generatory studni grawitacyjnych. Wyślij korwety ratunkowe (niezależne od studni) i przechwyć fregaty wsparcia oraz niszczyciel rakietowy. Użyj grupy bojowej do zniszczenia fregat szturmowych i studni. Gdy studnie znikną, wystrzel ciężkie korwety. Ustaw je na agresywne i wesprzyj je 4 fregatami wsparcia. Niech wyprzedzą matkę statek i zajmą się myśliwcami. Za nimi umieść niszczyciele rakietowe. Zbuduj 3 czujniki zbliżeniowe wokół matki statku. Przebadaj „Maskowane myśliwce”. Wkrótce zostaniesz zaatakowany przez mieszane fale fregat jonowych i myśliwców. Zniszcz myśliwce ciężkimi korwetami i niszczycielami, a fregaty jonowe przechwyć (z generatorem studni i maskowania). Po kilku falach wrógów, w menedżerze czujników znajdź czerwoną kropkę przed matką statku. Wyślij tam niszczycieli, niszczyciele rakietowe i krążowniki z 10 korwetami ratunkowymi i 2 fregatami wsparcia. Dodaj 8 zwiadowców.

Karos Graveyard, Bridge of Sighs

Cmentarzysko Karos, miejsce spoczynku statków Kushan po przegranej z Taiidanami tysiąc lat temu. Jest duże i mroczne, ale nie ma w pobliżu Taiidanów. Lepiej jednak nie tracić czujności!

Jeśli nie masz jeszcze Generatora Studni Grawitacyjnej, to dobry moment na jego budowę. Postaw wszystkie Fregaty Wielopromieniowe przed Matką Statkiem, a Generator chroń jedną z nich. Powoli posuwaj się naprzód, aż otrzymasz komunikat o „sygnaturach Hiperprzestrzeni, ale nie wykryto nowych statków”. Wtedy przygotuj się na spotkanie z „Junkyard Dawg”.

Dawg to nieśmiertelna Korweta Ratunkowa, która może ukraść dowolny statek do Krążownika. Jest szybka, ale jej słabością są pola grawitacyjne.

Gdy zobaczysz Dawga, aktywuj Studnię i atakuj ją Fregatami Wielopromieniowymi. Choć ma więcej życia niż Ciężki Krążownik, twoje Fregaty szybko ją zniszczą (nawet w mniej niż 20 sekund!). Teraz możesz bezpiecznie przemierzać Cmentarzysko, uważając tylko na działka automatyczne (są uciążliwe, ale nie tak groźne jak Dawg). Przebadaj Generator Maskowania i Ciężkie Działa.

Wyślij Niszczyciele Rakietowe w formacji Mur/Agresywny i chroń je zwiadowcami. Przesuń je 30km nad Cmentarzysko, potem prosto do punktu oznaczonego na Czujnikach. Po dotarciu zostaw zwiadowców i zacznij opuszczać Niszczyciele w dół, niszcząc każdą działkę automatyczną, która ich atakuje. Gdy droga do Biura Junkyard będzie wolna, wyślij zwiadowcę, aby zadokował i otworzył połączenie.

Elson wyśle wiadomość do rebelii Taiidanów i odleci. W Cmentarzysku znajdziesz wiele ciekawych rzeczy, odrzuconych projektów Relic (najwięcej jest Lotniskowców i Ciężkich Krążowników, ale są też Fregaty Wsparcia i inne). Gdy będziesz gotowy do opuszczenia, po prostu leć dalej. Zbieranie zasobów to strata czasu, a działka automatyczne tylko cię zdenerwują.

Kolejna pułapka Taiidańskich? Robią się nudni! Ale przynajmniej ta jest ciekawa – asteroid zmierza prosto na Matkę Statek! Zniszcz go szybko, bo zamieni wszystkich na pokładzie w kosmiczny pył.

Weź wszystkie statki z działami jonowymi i ustaw je na Unik. Kieruj się w stronę asteroidu i otwórz ogień. Unik zapewni, że ominą asteroid (w innym trybie statek staranowałby skałę). Gdy asteroid minie duże działa, ustaw je na Agresywny i gonić go. Użyj Zbieraczy Zasobów jako kamikaze – to da dodatkową siłę ognia potrzebną do szybkiego zniszczenia.

Podczas tej „zabawy” Twoja flota będzie atakowana przez różne statki eskortujące Taiidańskich, od Bombowców Szturmowych po Niszczyciele. Użyj Niszczycieli Rakietowych, Ciężkich Korwet i wszelkich innych Myśliwców Uderzeniowych, aby odeprzeć atak.

Od razu po zniszczeniu asteroidu uciekaj stąd na Hipernapędzie. Próba przechwycenia czegokolwiek jest zbyt niebezpieczna – stracisz więcej statków niż zyskasz. Do przodu, na ostatnią misję gry!

Koki sugeruje wysłanie Czujnika Zbliżeniowego w pobliże wrogiej floty. Taiidańscy eskortujący asteroid poleca się za Czujnikiem (pozwalając Ci łatwo zniszczyć asteroid). To działa, ale tylko Myśliwce Uderzeniowe wroga gonią za przynętą – fregaty szturmowe i niszczyciele nadal zmierzają w kierunku Matki Statku. Jednak każde odwrócenie uwagi jest warte zachodu, jeśli chroni większą część Twojej floty przed uszkodzeniem.

Ostatnia misja w Homeworld: Remastered, czyli powrót na Hiigarę.

Wygnańcy w końcu dotarli do swojego ojczystego świata po długiej i krętej drodze. Jednak Imperium Taiidańskie nie oddaje się bez walki i rzuca wszystko, co ma, w tej ostatniej bitwie o ojczyznę.

Na początek, zły cesarz Taiidański używa (przypuszczalnie) swoich mocy psychicznych, aby zranić Karan S’jet, co oznacza brak dowództwa floty podczas tej misji. Innymi słowy, żadnych komunikatów o tym, co budujesz, skąd to budujesz, która grupa jest atakowana itp. Może się wydawać to nieistotne, ale naprawdę zauważa się nieobecność Karan.

Zwróć uwagę, że twoim celem jest zniszczenie wrogiej floty, ale żeby wygrać, wystarczy wysadzić flagowy statek cesarza (Matka Statek), który znajduje się po drugiej stronie mapy. Łatwiej powiedzieć niż zrobić, ponieważ zaraz po rozpoczęciu misji wrogowie zaczynają zbliżać się do Twojej Matki Statku. Zanim zdążysz ruszyć na cesarza, musisz pokonać statki, które na ciebie wysyła.

Postaw swoje Ciężkie Korwety w szyku Mur/Agresywny i napraw je 2 Fregatami Wsparcia; pozostałe Fregaty Wsparcia muszą pomóc Matce Statku. Wszelkie inne Myśliwce Uderzeniowe, które masz w rezerwie, powinny być ustawione w X/Agresywny; powiedz im, aby chroniły Matkę Statek, z wyjątkiem Zwiadowców, którzy powinni chronić Skaner Sensorów. Przesuń Skaner Sensorów bezpośrednio za Matką Statkiem, aż do krawędzi mapy. Wszystkie Twoje Baterie Jonowe i Fregaty Ionowe powinny utworzyć grupę, Agresywne i bez formacji, która będzie strzegła Matki Statku. Zacznij przesuwać Niszczyciele Rakietowe nad Matką Statkiem, aby tam spotkać wrogi Lotniskowiec.

Twoja Grupa Bitewna (Fregaty Wielopromieniowe, Niszczyciele, Krążowniki) powinna zostać przesunięta nieco przed Matkę Statek, tam skąd nadejdzie pierwszy prawdziwy atak. Ciężki Krążownik eskortowany przez 2 Niszczyciele, 2 Niszczyciele Rakietowe, 12 Fregat Szturmowych i 12 Fregat Ionowych wejdzie do Hiperprzestrzeni. Wyślij swoje FWP do ataku na Krążownik (14 FWP zabija Krążownik w mniej niż 8 sekund), Twoje Ciężkie Krążowniki do ataku na jedną parę Niszczyciel/Niszczyciel Rakietowy, a Twoje Niszczyciele do zabicia pozostałego Niszczyciela i Niszczyciela Rakietowego. Gdy już upadną, możesz oczyścić te marne Fregaty.

(Koki zauważa, że ponieważ wszystkie atakujące statki będą zmierzały w kierunku Matki Statku, ich przechwycenie powinno być łatwe. Oczywiście na tym etapie nie powinieneś potrzebować więcej statków… ale nic złego w kilku dodatkowych Ciężkich Krążownikach jako trofeów :D.)

W tym czasie wrogi Lotniskowiec zacznie wystrzeliwać Myśliwce Uderzeniowe – najpierw falę Ciężkich Korwet, potem kilka Bombowców Szturmowych. Twoje Niszczyciele Rakietowe powinny obrać za cel Ciężkie (lubią używać Salwy na Matce Statku); Bombowce Szturmowe pójdą za Twoją Siecią Sensorów, więc użyj swoich Zwiadowców, aby je zabić (Sfera/Agresywny działa bardzo dobrze). Gdy Bombowce zostaną zniszczone, każ swoim Zwiadowcom wrócić na Matkę Statek; Twoje Niszczyciele Rakietowe już zniszczyły wrogie Ciężkie Korwety, więc każ im strzec Matkę Statek. (Zignoruj ​​ten Lotniskowiec – nie stanowi już żadnego zagrożenia dla twoich sił – lub jeśli masz ochotę, przechwyć go.)

Przesuń Grupę Bitewną za i nieco nad Matką Statek (w kierunku czerwonej kropki wysoko na mapie) i napraw je podczas czekania. Pojawi się kolejna wroga flota, podobna do pierwszej fali ataku; powitaj ich jonową salwą, stosując podobne taktyki jak wcześniej. Przesuń swoje Niszczyciele z powrotem do Matki Statku (Twoja Grupa Bitewna składa się teraz z Krążowników i FWP). Teraz przesuń Grupę Bitewną prosto w dół i zacznij naprowadzać na trzecią falę wrogów, która się pojawi. Ponownie zastosuj te same taktyki, aby się ich pozbyć, a następnie wróć Grupą Bitewną do Matki Statku.

Nad Matką Statkiem pojawia się nowy zestaw sygnatur Hiperprzestrzeni, co powoduje panikę Wywiadu Flotowego i krzyki „Jesteśmy przytłoczeni!”. Nie do końca, biorąc pod uwagę, jak dotąd pokonałeś Taiidańskich. Tak czy inaczej, nowymi przybyszami okazują się kapitan Elson i różne statki; daje ci część swojej floty (2 Niszczyciele Rakietowe/6 Fregat Szturmowych), jak miło. Spraw, aby te nowe statki strzegły Niszczyciela Elsona, bez formacji/Agresywny.

Elson teraz chce zabić cesarza, a biorąc pod uwagę, jak bardzo Rebelia pomogła Wygnańcom, powinieneś naprawdę wyjść tam i chronić jego tyły. Zanim jednak zdążysz to zrobić, kolejna fala wrogów wyłania się z Hiperprzestrzeni przed Matką Statkiem. Wyślij swoje Niszczyciele i Niszczyciele Rakietowe wraz z Elsonem i użyj swoich Ciężkich Krążowników, Fregat Wielopromieniowych i Fregat Ionowych, aby zabić ten ostateczny atak wroga. Nie wysyłaj tych statków za Elsonem, są zbyt wolne, aby go dogonić – pozwól swoim Niszczycielom dokończyć dzieło.

Ze swoimi Niszczycielami i Niszczycielami Rakietowymi, wspomaganymi przez Fregaty Wsparcia, udaj się przez pas pyłowy za Elsonem. W końcu dogonisz go i jego Fregaty Jonowe, gdy zatrzymają się, aby zniszczyć Lotniskowiec; użyj swoich Niszczycieli Rakietowych i Fregat Szturmowych, aby pozbyć się Bombowców Szturmowych i Ciężkich Korwet wystrzelonych w siły Elsona.

Po zniszczeniu Lotniskowca przed nami pojawia się o wiele groźniejsze zagrożenie: 3 Ciężkie Krążowniki, każdy wspomagany przez 2 Fregaty Wsparcia. Zignoruj ​​Fregaty – możesz zadać więcej obrażeń, niż mogą naprawić – i uderz w Krążowniki. Gdy umrą, możesz ruszyć na flagowy statek cesarza. W pobliżu znajdują się Niszczyciele Rakietowe (z obowiązkowymi Fregatami Wsparcia), ale dziwnie niechętnie atakują twoje statki; zignoruj ​​je.

Cesarz będzie na ciebie wysyłać Myśliwce Uderzeniowe; będą one uderzać w twoje statki. Jak strasznie. Zniszcz flagowy statek cesarza i wiwatuj, właśnie wygrałeś grę i odzyskałeś ojczyznę!

Puść napisy końcowe, ciesz się tą piosenką Yes… i przygotuj się. Na Homeworld2, kontynuację nastawioną na zysk! Cała grafika, cała historia i nic z fabuły

Homeworld: Remastered Część Druga

Tanis, Angel Moon

Ten poziom wprowadzający pomaga oswoić się z ciągłymi poleceniami z okrętu-matki oraz sterowaniem statkami i obiektami. Historia Homeworld 2 zaczyna się, gdy okręt-matka zrywa się z gigantycznego rusztowania i wyrusza w kosmos.

Weź swoją jedyną maszynę wydobywczą i zacznij zbierać pobliskie skrzynie z zaopatrzeniem, każda warta 200 RU. Po udanej zbiórce gra pozwoli Ci zbudować na okręcie-matce hangar myśliwców. Następnie będziesz mógł budować myśliwce przechwytujące. Zbuduj jedną eskadrę i na horyzoncie pojawią się drony. Tymczasem Twoja maszyna wydobywcza będzie zwiększać zasoby, więc zbuduj kilka przechwytujących, zanim zniszczysz wszystkie drony. To się przyda później.

Tak więc, gdy drony znikną, Vaygr atakują Cię po raz pierwszy. Nowi wrogowie! Zobaczmy, co potrafią!

Druga misja w Homeworld 2, czyli Angel Moon

No cóż… tak naprawdę niewiele. Wysyłają kilka bombowców, aby zaatakować stację Chimera, ale stacja da Ci darmową eskadrę przechwytujących do pomocy w obronie. Bombowce skupią się wyłącznie na stacji, więc żaden z Twoich myśliwców nie powinien zostać uszkodzony. Gdy bombowce Vaygr znikną, pojawi się więcej Vaygr, tym razem atakujących Twój okręt-matka. Nie możemy tego dopuścić. Okręt-matka zerwie się z rusztowania, a dowództwo floty nakaże Ci opuścić miejsce.

Twoja matka statek nie poradzi sobie sam, więc musisz uratować załogę! Niestety, są oni atakowani tuż pod Księżycem Anioła. Typowa sytuacja…

Sześć statków Bishopa zbliża się do twojego okrętu-matki, ale musisz uratować przynajmniej cztery z nich. Dodatkowo, gdzieś pomiędzy nimi ukrywa się lotniskowiec wroga, którego też trzeba wyłączyć.

Na początku masz niewiele jednostek, więc zbuduj szybko kolejną maszynę wydobywczą i myśliwce. Przydadzą się zarówno bombowce, jak i przechwytujące.

Najpierw skup się na Bishopie Dwa, bo jest dalej i najbardziej potrzebuje pomocy. Po drodze zajmij się lotniskowcem wroga – wyślij na niego wszystkie myśliwce. Gra zapisze stan gry, gdy zbliżysz się do celu. Zniszcz na lotniskowcu hangar myśliwców, a twoje bombowce zajmą się resztą.

W międzyczasie wrogie myśliwce będą atakować Bishopy. Pomóż tym, którzy są najbliżej twojego okrętu-matki. Pamiętaj, im dalej statek, tym większej pomocy potrzebuje. Bishopy są wytrzymałe, więc masz czas na manewrowanie swoimi myśliwcami. Nie zapominaj też o wydobywaniu zasobów i budowaniu kolejnych bombowców.

Oto co zyskasz za uratowanie każdego Bishopa:

Bishop Jeden: możliwość budowy hangaru na korwety.
Bishop Pięć: ulepszenia badawcze dla myśliwców, bombowców, okrętu-matki i maszyn wydobywczych.
Bishop Trzy: lepsze sensory, możliwość budowy zwiadowców, pojawienie się przyjaznych statków Kapitana Sobana.
Bishop Dwa: lepsze silniki.
Bishop Cztery: dwie elitarne eskadry bombowców.
Bishop Sześć: dwie elitarne eskadry dział szturmowych.

Sarum, Potężna Stacja Shipyard Nabaal

Vaygr atakują Hiigara i grożą zniszczeniem cywilów, jeśli nie oddasz im drugiego Rdzenia. Twój okręt-matka zmierza do stoczni Sarum, by odbudować siły i stawić opór.

Po przybyciu stocznia prosi o pomoc w zbieraniu zasobów z pobliskiej chmury pyłu. Jednak lepiej zignorować tę prośbę, bo:

  1. Dostaniesz wkrótce darmowy lotniskowiec.
  2. Gra chce cię zmanipulować do zbierania w konkretnym miejscu, by potem zrobić ci niespodziankę.
  3. Mobilne rafinerie są słabe i nieopłacalne.

Zamiast tego:

  • Rozpocznij badania Mobile Refinery i Proximity Sensor Probes (ale ich nie buduj!).
  • Zbierz się asteroidami i atakuj wrogie statki.
  • Buduj mieszankę bombowców, myśliwców przechwytujących, działa szturmowych i pulsarów.

Nie spiesz się z naprawą stoczni. Im dłużej będzie uszkodzona, tym więcej czasu masz na przygotowania. Najpierw zniszcz wszystkich wrogów, a potem możesz skupić się na naprawach.

Gehenna Outskirts, Zniszczenie stacji nasłuchowej

Kolejny poziom z inhibitorami nadprzestrzeni – to wszystko przez Katedrę Kadesh! Ta misja przypomina mi dwie ulubione z pierwotnego Homeworlda, ale jest dużo trudniejsza (zwłaszcza bez patchów). Musisz zniszczyć trzy zestawy inhibitorów na asteroidach, aby niezauważonym dotrzeć do Gehenny. W okolicy jest sporo Vaygrów, a ich stacja przypomina zdeptanego grzyba – trzeba ją również zniszczyć. Do dzieła!

Obszar wykopalisk Gehenna

Kolejny poziom w klimacie Homeworlda! Pamiętasz misję w chmurze pyłu, gdzie musiałeś unikać otwartej przestrzeni? Tu zasada jest podobna, ale zamiast stałych uszkodzeń, masz tylko ograniczony czas na schowanie się w chmurze, zanim zostaniesz wykryty przez Vaygrów.

Gęsty pył w regionie umożliwia ci poszukiwania Wyroczni wokół wskazanego asteroida. Vaygrzy też jej szukają, ale ty masz przewagę. Niestety, w okolicy są trzy stacje Vaygrów, które musisz zniszczyć, by nie wywołać alarmu.

Zacznij od wydobywania zasobów i wykorzystaj nowe możliwości badań:

  • Okręt szturmowy (Obrona 2, Szybkość 2)
  • Okręt szturmowy z pulsarem (Obrona 2, Szybkość 2)
  • Platforma działowa (Obrona 2)
  • Platforma z działem jonowym (Obrona 2)
  • Ulepszone torpedy
  • Ulepszone sensory

Dodatkowo otrzymasz możliwość budowy fregat jonowych i kilka ulepszeń dla nich.

Zbuduj trzy kolejne lotniskowce i przenieś flot wzdłuż lewego ramienia chmury pyłu, zostawiając jeden lotniskowiec do wydobycia.

Wkrótce zostaniesz wykryty i zaatakowany przez mieszankę fregat, korwet i myśliwców. Odpieraj ataki i kieruj się ku pierwszej z trzech lokacji wroga. Zniszcz wszystkie statki wroga wokół pierwszego i drugiego asteroidu

Karos Graveyard i Hordy Dronów

 

Progenitor Foundry i Trujące Chmury

Dreadnaught Berth i Hangar Pancernika

Counter Attack i uszkodzony Pancernik

Great Wasteland i Bujanie się ze Strażnikami

Bentusi Ruins i Poszukiwania Trzeciego Rdzenia

Thaddis Sabbah i Pierwsze starcie z Makaanem

Balcora Gate i Obrona Wrót do Starożytnego Okrętu

Balcora i Odnaleziony Sajuuk

Return to Hiigara i Niszczyciele Planet

BONUS: Raiders Retreat i Polowanie na lotniskowce

Poprzednio Phil Spencer ujawni plany na przyszłość Xboxa! Co nas czeka?
Następny Najciekawsze Easter Eggi w filmach Harry Potter!