W tym poradniku zawarte będą istotne i pomocne informacje dla nowych graczy takie jak jak się uczyć ruchów, zdobywać walutę czy omówienie niektórych kwestii. Całość podzielona jest na sekcje w celu łatwiejszej nawigacji.

Spis Treści

WALUTY

W grze mamy cztery waluty i trzy tokeny. Wszystkie oprócz krzyształów czasu zdobywamy podczas rozgrywki.

Krzystały Czasu to waluta premium. Można ją zdobywać podczas rozgrywki w mniejszych ilościach, głównym sposobem na zdobycie jej jest kupno. Jest mało przydatna i do wykorzystania tylko w sklepie, w którym co kilka godzin zmieniają się oferty.

Monety to waluta, której zdobywamy najwięcej, możemy wydawać ją na skrzynie w krypcie.

Fragmenty Dusz zdobywane jako nagrody w wieżach i w krypcie, możemy wydawać ja na skrzynie w krypcie oraz wieże wojowników w wieżach czasu.

Serca są najtrudniejsze do zdobycia. Dostajemy 3 za Fatality, 5 za Brutality i czasem za wyzwania w nagrodę. Wydajemy je w krypcie na najlepsze nagrody

Tokeny możemy kupić, zdobyć w wieżach czasu i za wyzwania. Zielonymi możemy pominąć walkę w wieży, czerwonymi wykonujemy fatality łatwą kombinacją taką samą dla wszystkich, a srebrnymi możemy zwiększyć poziom wyposażenia bez wbijania poziomu.

POSTACI

Kim grać?
Ludzie tworzą tier-listy postaci, ale one mają większe zastosowanie na wyższych poziomach gry i też nie jest tak, że dana postać zawsze wygra. Najlepiej pograć na początku różnymi i zobaczyć, która najbardziej nam się podoba.

Czym są wariacje i jak działają odblokowania?

Elementy kosmetyczne odblokowujemy poprzez: wieże czasu, kryptę, kończenie wież wybranym wojownikiem, wieże wojowników, sklep i kampanie.

Wariacje to taki „hub” personalizowania naszych wojowników. Możemy nasze wariacje nazwać i wybrać jeden z odblokowanych przez nas obrazków. Dostosowywać da się: wygląd, wzmocnienia, wejścia, zwycięstwa, specjalne ruchy i zachowanie AI.

Wygląd

Z wyglądu możemy dostosowywać strój i wyposażenie. Skórki zmieniają model ubrania i kolor, modeli jest kilka i sporo są to po prostu re-colory. Są dostępne pakiety z dodatkowymi strojami, za które przyjdzie nam zapłacić. Wyposażenie różni się u każdego wojownika, u np. Kitany będzie to: maska, wachlarze bojowe i sai. Elementy te dostają doświadczenie kiedy walczymy mając je założone, co daje nam możliwość wkładania do nich wzmocnień działających w bitwach SI i wieżach. Mogą to być wzmocnienia ataków czy bonusy do zdobywania walut.

Animacje

Wejścia i wygrane: wejścia na początku walki, wygrane na koniec jeżeli nie zrobimy fatality lub brutality. Jest ich kilka na postać i na początku mamy odblokowane po jednym. Kiedy mamy ich więcej możemy wybrać jedno lub kilka żeby losowało z nich.

**End of round taunts**: pokazywane są kiedy nasza postać wygra rundę. Odblokowujemy je, ale nie możemy wybierać, które się pokazują, jest to losowe.

Ruchy końcowe

Fatality: znane chyba każdemu brutalne zakończenia walki. Wykonujemy je konkretną kombinacją klawiszy na odpowiednim dystansie Każda postać ma dwa fatality, z czego jedno odblokowane na początku, jest to jednak pozorna blokada, bo znając kombinacje możemy i tak je wykonać. Po wykonaniu otrzymujemy trzy serca.

Brutality: płynniejsze i szybsze niż Fatality, ale trudniejsze do wykonania. Ostatni cios musi być wyprowadzony konkretnym ruchem, wydaje się to proste, ale wcale nie jest pomimo, że czasem zdarzy się przypadkowe brutality. Je również odblokowujemy podczas rozgrywki. Po wykonaniu otrzymujemy 5 serc.

Ruchy specjalne

Możemy wybrać ruchy specjalne z listy lub użyć pre-definiowanego zestawu. Niektóre są turniejowe, czyli jedyne dopuszczone na turnieje. Możemy wybrać trzy lub dwa, ponieważ niektóre zabierają dwa, a nie jeden punkt. Brutality wykorzystują niektóre z nich.

Zachowanie AI będzie omówione w sekcji trybu AI.

WALKA

Jak uczyć się nowych ciosów i kombo?

Na początku bardzo dobrze jest ukończyć cały tutorial, który został tu zrealizowany wzorowo i bardzo szczegółowo. Mamy w nim omówione wszystkie potrzebne nam mechaniki. Zaczynamy od treningu podstawowego gdzie nauczymy się rzeczy typu poruszanie, wzmacnianie ruchów czy podstawowe kombo. Później czeka zaawansowany trening z bardziej skomplikowanymi mechanikami, które ciężko byłoby odkryć na własną rękę. Następny etap dotyczy budowania kombinacji, presji i pozycjonowania. Po tym czekają jeszcze lekcje dla każdej postaci jeżeli już jakaś nam się spodobała.

Nauka jest dość skomplikowana, ponieważ każda postać ma inne ruchy, których musimy się nauczyć jeżeli chcemy nią dobrze grać. Twórcy jednak zadbali o ułatwienie nam tego. Oprócz tutorialu kiedy wejdziemy do listy ruchów możemy zaznaczyć sobie konkretne ruchy gwiazdką i będą one wyświetlane na ekranie podczas rozgrywki żebyśmy nie musieli co chwile zatrzymywać gry czy spisywać ich na kartce. Na komputerze dostępne są też nagrane kombinacje w warsztacie Steam uruchamiane z poziomu trybu ćwiczeniowego. Możemy również uczyć się z poradników na Youtube.

TRYBY GRY

Podbój: zawiera w sobie tryb fabularny, wieże czasu, klasyczne wieże i kryptę.

Tryb fabularny mówi sam za siebie, są to walki między konkretnymi postaciami po których oglądamy przerywniki filmowe. Podstawowa fabuła podzielona jest na dwanaście rozdziałów z czterema lub pięcioma walkami w każdym. Za przechodzenie fabuły dostajemy nagrody kosmetyczne.

Wieże Czasu to nowy tryb w serii, w nim będziemy zdobywać najwięcej kosmetycznych przedmiotów czy nowych brutality. Są to wieże, które zmieniają się co kilka godzin i za przejście ich dostajemy nagrody. Może to być jedna trudniejsza wieża, ale też kilka długich lub krótkich. Niektóre wieże kiedy je przejdziemy z odpowiednim wynikiem odblokowują nam brutalny poziom trudności, na którym otrzymujemy dodatkowe nagrody. W wieżach czasu czekają na nas modyfikatory, które utrudniają nam walkę jak np. gazowa chmura nad głowami wojowników. Radą na to są „konsumable” czyli przedmioty użytkowe wybierane przez walką. Mają różne efekty od leczenia do strzału siatką w przeciwnika. W lewym górnym rogu są dostępne również wieże bohaterów czyli wieże, które dają nam przedmioty do wybranego wojownika, ale musimy wypełniać zadania aby móc w nich postępować jak np. zrób 15 fatality daną postacią. Przywoływane wieże dostępne tylko przez zdobywane przedmioty mają w sobie specjalne nagrody, ale są trudne do wykonania. W wieżach czasu jest też globalny wyścig z czasem, do którego punkty zdobywamy walcząc w wieżach czasu. Jeżeli jesteśmy w większości to dostaniemy nagrody typu waluta lub przedmioty użytkowe, ale kiedy będziemy w węższym gronie możemy zdobyć strój do jakiegoś wojownika czy komentatora. Możemy w nich walczyć sami lub też uruchomić wojownika SI żeby walczył za nas.

Wieże klasyczne to wieże z ustaloną liczbą przeciwników do pokonania lub też nieskończoną. Są to zwykłe walki, z możliwymi modyfikatorami. W nagrodę dostajemy np. przedmioty użytkowe czy walutę.

Krypta, która w tej odsłonie została mocno ulepszona. Poruszamy się w niej z trzeciej osoby, otwieramy skrzynie z przedmiotami użytkowymi i kosmetycznymi, ale też odkrywamy jej sekrety. Jest to taka mała przygoda, w której często będziemy musieli zastanawiać się co zrobić przez liczne zagadki, ale również wymagania aby przejść dalej. Jest to inny efektywny sposób na zdobywanie przedmiotów obok wież czasu. W większości skrzyń przedmioty są przypadkowe, tylko czasem są konkretne.

Walka: lokalnie, turniej, online, walka SI

Lokalnie po prostu walczymy z SI lub znajomym, który siedzi obok nas.

Turniej to walka z naszym znajomym/i na zasadach turniejowych

Online jest bardziej rozbudowane.
Tryb rankingowy „Kombat League”, w którym walcząc z innymi graczami zdobywamy rangę i nagrody na koniec sezonu, panują tu inne zasady, ponieważ gramy tu do dwóch wygranych, a nie jednej. Na koniec sezonu zdobywamy specjalne nagrody

W trybie normalnym nie zdobywamy rangi, a tylko walczymy. Są zwykłe walki, king of the hill gdzie walczy kilku graczy o utrzymanie się na szczycie i walka SI.

Są też prywatne pokoje, walki i ćwiczenia. Możemy to powalczyć ze znajomymi przez internet, albo powalczyć w pokojach z konkretnymi zasadami.

 

Walki SI to tryb bardziej poboczny. Mamy tu swoją drużynę trzech wojowników, którą bronimy się od ataków innych graczy, ale też atakujemy innych. W tym trybie również zdobywamy nagrody za walki i zdobywamy wynik w leaderboards. W pominiętej wcześniej sekcji wspomniane zostały ustawiania AI, ustalamy w nich co nasze AI powinno robić więcej, a co mniej. Możemy sami próbować ustalać co będzie działało najlepiej, ale też spojrzeć na kombinacje w internecie.

Poprzednio Maneater - Recenzja - ShaRkPG
Następny Cyber Protocol - Nadchodzi premiera na PC i Xbox One!