Pokemon – Tabela Słabości, Typów i Efektywności – Poradnik


Jako, że od pewnego czasu jesteśmy oczarowani grami Pokemon, nie tylko karcianymi, ale też nowym Pokemon Violet, to przygotowaliśmy poradnik z listą wszystkich typów oraz tego, jaki typ jest efektywny na danego przeciwnika lub też kiedy jest na niego słaby.

By osiągnąć sukces grając w Pokemony, niezależnie czy to karciane, czy też w formie gry na konsole, musisz dobrze poznać typy oraz wszystkie słabości oraz efektywności. Wystawianie ognistego pokemona na wodnego nie jest najlepszym pomysłem, tak samo jak roślinnego na ognistego i wodnego na roślinnego. W ten o to sposób koło się zamyka i problemu by nie było, jednak typów w grach pokemon jest ponad kilkanaście, a do tego nie każda efektywność równa się też słabości w odwrotnej relacji. To też oznacza, że granie w Pokemony jest niesamowicie ekscytującą grą i nieraz także bardziej zaawansowaną formą gry w kamień, papier i nożyce. To jednak jest bardzo duże uproszczenie.

Wpis stworzyłem w dwóch wariantach – po pierwsze, poniżej znajdziesz grafikę z tabelką słabości oraz silnych stron w zależności od typu danego pokemona. Druga część artykułu, to rozpisane wszystkie typy oraz jego silne i słabe strony. Jak to wygląda w praktyce? Jeżeli dany pokemon jest silny na dany typ, to zadaje mu 200% obrażeń, natomiast jeżeli jest słaby na dany typ, to zadaje mu 50% obrażeń. Trzeci wiersz to wrażliwość, czyli informacja, od jakiego pokemona ten otrzymuje większe obrażenia.


Na przykładzie – Pokemony ogniste będą zadawały mniej obrażeń dla typów ogień, woda, kamień oraz smoki (słabe obrażenia), natomiast znacznie więcej obrażeń dla typów trawiastych, lodowych oraz stalowych. Jeżeli spojrzymy natomiast na kolumnę ognistą, to się okaże pokemon ognisty otrzyma mniej obrażeń od ognia, trawy, lodu oraz owadów, natomiast więcej od wody i ziemi. Co ciekawe, ziemia wcale nie otrzymuje więcej obrażeń od ognia. Rozumiecie? To że jakiś pokemon jest wrażliwy na dany element, nie oznacza, że automatycznie zadaje jemu też mniej obrażeń. Można to wykorzystywać w walce np. pompując wytrzymałość danego pokemona za pomocą zwiększonej odporności lub też wykorzystując siłę i szybkość, by zaatakować szybciej i mocniej, zanim drugi pokemon zdąży zareagować.

Albo jeżeli wróg ma wodnego pokemona, to najlepszą kontrą będzie elektryczny – sam zadaje większe obrażenia wodnym, ale wodny nie zadaje większych obrażeń elektrycznym.

Nagłówek kolumn oznacza pokemony broniące się oraz odporności, natomiast nagłówki wierszy oznacza pokemony atakujące.

Normalny / Normal

Silny atak: brak

Słaby atak: Kamienne, Stalowe, zero obrażeń dla duchów



Odporność: zero obrażeń od duchów

Wrażliwość: Walczące

Ognisty / Fire

Silny atak: Trawiaste, Lodowe, Owady

Słaby atak: Ogniste, Wodne, Kamienne, Smocze

Odporność: Ogień, Trawiaste, Lodowe, Owady, Stalowe, Wróżki

Wrażliwość: Woda, Ziemia, Kamień

Woda / Water

Silny atak: Ogień, Ziemia, Owad, Kamień



Słaby atak: Woda, Trawiaste, Smocze

Odporność: Ogień, woda, lód, stalowe

Wrażliwość: Trawiaste, Elektryczne

Trawiaste / Grass

Silny atak: Woda, ziemne, kamienne

Słaby atak: Ogień, Trawiaste, Trucizna, Latające, Owady, Smok, Stalowe

Odporność: Woda, Trawiaste, Elektryczne, Ziemne

Wrażliwość: Ogniste, Lodowe, Trucizna, Latające, Owady

Elektryczne / Electric

Silny atak: Woda, Latające

Słaby atak: Trawiaste elektryczne, smocze, zero obrażeń dla ziemnych

Odporność: Elektryczne, Latające, Stalowe

Wrażliwość: Ziemne

Lód / Ice

Silny atak: Trawiaste, Ziemne, Latające, Smocze

Słaby atak:  Ogniste, Wodne, Lodowe, Stalowe

Odporność: Lód

Wrażliwość: Ogień, Walczące, Kamienne, Stalowe

Walczące / Fighting

Silny atak: Normalne, Lodowe, Kamienne, Mroczne, Stalowe

Słaby atak: Trucizna, Latające, Psychiczne, Owady, Wróżki, zero obrażeń dla duchów

Odporność: Owady, Kamienne, Mroczne

Wrażliwość: Latające, Psychiczne, Wróżki

Trucizna / Poison

Silny atak: Trawiaste, Wróżki

Słaby atak: Trucizna, Ziemne, Kamienne, Duch, Zero obrażeń dla stalowych

Odporność: Trawiaste, Walczące, Trucizna, Owady, Wróżki

Wrażliwość: Ziemne, Psychiczne

Ziemne / Ground

Silny atak: Ogień, elektryczne, trucizna, kamienne, stalowe

Słaby atak: Trawiaste, Owady, zero obrażeń dla latających

Odporność: Kamienne, zero obrażeń od elektrycznych

Wrażliwość: Woda, Trawiaste, Lód

Latające / Flying

Silny atak: Trawiaste, Walczące, Owady

Słaby atak: Elektryczne, Kamienne, Stalowe

Odporność: Trawiaste, Walczące, Owady, zero obrażeń od ziemnych

Wrażliwość: Elektryczne, Lodowe, Kamienne

Psychiczne / Psychic

Silny atak: Walczące, Trucizna

Słaby atak: Psychiczne, Stalowe, Zero obrażeń dla mrocznych

Odporność: Walczące, Psychiczne

Wrażliwość: Owady, Duch, Mroczne

Owady / Bug

Silny atak: Trawiaste, Psychiczne, Mroczne

Słaby atak: Ogniste, Walczące, Trucizna, Duch, Stalowe, Wróżki

Odporność: Trawiaste, Walczące, Ziemne

Wrażliwość: Ogień, Latające, Kamienne

Kamienne / Stone

Silny atak: Ogniste, Walczące, Latające, Owady

Słaby atak: Walczące, Ziemne, Stalowe

Odporność: Normalny, Ognisty, Trucizna, Latające

Wrażliwość: Woda, Trawiaste, Walczące, Ziemne, Stalowe

Duch / Ghost

Silny atak: Zero obrażeń dla normalnych pokemonów, duch, psychiczne

Słaby atak: Mroczne

Odporność: Zero obrażeń od normalnych i walczących, trucizna, owady

Wrażliwość: Duch, Mroczne

Smocze / Dragon

Silny atak: Smok

Słaby atak: Stalowe, Zero obrażeń dla wróżek

Odporność: Ogień, woda, trawiaste, elektryczne

Wrażliwość: Lód, Smocze, Wróżki

Mroczne / Dark

Silny atak: Psychiczne, Duch

Słaby atak: Walczące, Mroczne, Wróżki

Odporność: Duch, Mroczne, zero obrażeń od psychicznych

Wrażliwość: Walczące, Owady, Wróżki

Stalowe / Steel

Silny atak: Walczące, Wróżki

Słaby atak: Ogień, Woda, Elektryczność, Stalowe

Odporność: Normalny, Trawiaste, Lód, Latające, Psychiczne, Owady, Kamienne, Smocze, Stalowe, Wróżki

Wrażliwość: Ziemne, Walczące

Wróżki / Fairy

Silny atak: Walczące, Smocze, Mroczne

Słaby atak: Ogniste, Trucizna, Stalowe

Odporność: Walczące, Owady, Mroczne, Zero obrażeń od smoczych

Wrażliwość: Stalowe, Trucizna


Zobacz także nasze inne poradniki dotyczące Pokemonów:

Pokemon – Jak odróżnić oryginalne karty od fałszywych?

Pokemon – zasady gry karcianej

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

Poprzednio Wiedźmin 3: CD Projekt Red ujawnia wszystko, co nadejdzie w aktualizacji nowej generacji
Następny Fall Guys - sezon 3 - Sunken Secrets