Devil May Cry 5 może nie jest najtrudniejszą grą i osoby które mają przyzwoite doświadczenie ze slasherami powinny bez problemu się odnaleźć w tej pozycji. Problem jednak się pojawia, kiedy zrozumiemy gdzie leży prawdziwa trudność w Devil May Cry 5.

Nie ma co się oszukiwać, Devil May Cry 5 jest łatwy nawet na poziomie trudności Devil Hunter (czyli drugim dostępnym, tak naprawdę jest to normalny poziom trudności). Warto jednak zwrócić uwagę na pewien element każdej misji, czyli jej podsumowanie oraz rangę jaką uzyskujemy. I tu jest właśnie pies pogrzebany, przejść misję z rangą C – B nie jest ciężko. Spróbujcie teraz przejść tą samą misję z rangą S. Robi się problem prawda? A po zakończeniu gry, odblokowują się kolejne poziomy trudności i zaczynają się prawdziwe schody.

Jak zdobyć rangę S za misję?

Pierwszym problemem, jaki napotkają gracze jest zdobycie rangi S za ukończoną misję. Niestety, w wielu przypadkach nie będzie to możliwe przy pierwszym podejściu (lub ekstremalnie trudne). Wynika to z tego, że wraz z rozwojem gry otrzymujemy nowe bronie oraz umiejętności i to one są kluczowe do zdobycia wyższej rangi. A więc po kolei, od czego zależy zdobycie rangi S za misje:

  • najważniejsze są punkty stylu. W każdej walce musisz zdobyć ich około 5500, ale nie jest to wyznacznikiem ostatecznym. Jeżeli przez parę walk nie uda wam się dobić nawet do B, nic się nie stanie o ile będziecie trzymać się kolejnych zasad,
  • nie możecie zginąć – powrót do walki za pomocą złotej kuli lub od punktu kontrolnego to uruchomienie specjalnego mnożnika punktacji. Jeżeli padniecie chociaż raz, na 90% powinniście się pożegnać z rangą S,
  • brak otrzymanych obrażeń to gwarantowane S za misje – taki mnożnik jest wart 220%, wyznacznik raczej dla hardcorów,
  • granie bez wskrzeszenia to dodatkowe 20% do końcowej punktacji,
  • to że zdobędziesz wiele SSS w trakcie misji nie gwarantuje tobie rangi S na koniec. Smoking Style to mnożnik punktów, a same punkty stylu zdobywasz za coś innego – o tym będzie kolejny akapit,
  • używanie cheatów takich jak nieskończony Devil Trigger lub strojów dających mocne bonusy aktywuje karę do punktacji do -80%. Nie bądź noobem,

Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem to, w jaki sposób zdobyć gwarantowaną rangę S za misję. Gra jest nastawiona na ciągłe powtarzanie zadań, więc jeżeli chcemy wycisnąć z niej 100%, powinniśmy ćwiczyć oraz uczyć się nowych combosów oraz ataków. I teraz właśnie na ten temat porozmawiamy.

SSS, czyli Smokin’ Sexy Style – jak zdobyć szacunek?

Częste S to znak, że grasz w Devil May Cry 5 dobrze. Częste SSS to znak, że grasz w Devil May Cry 5 zajebiście. Używasz różnych umiejętności, czujesz ten flow, a demony dosłownie znikają z twojej drogi. Droga jednak do płynnego wskakiwania tej rangi jest długa i trudna, zwłaszcza że w grze gramy trzema postaciami i nie jest łatwe zrozumienie ich wszystkich podczas jednego łatwego przejścia gry. Chcesz wycisnąć z Devil May Cry 5, to graj w tą grę jak należy i celuj w SSS przy większości walk. Jeżeli oglądacie moje live, wiecie że podczas moich pierwszych walk zdobycie rangi S było olbrzymią rzadkością. Teraz jednak, zwłaszcza jako Dante oraz V, ranga S wpada samodzielnie, a SSS przy odrobinie starania. Prawdopodobnie przy odblokowaniu większej ilości umiejętności, będzie jeszcze łatwiej zdobywać SSS. Więc, czym się kierować, jeżeli chcemy nabić najwyższy wskaźnik oraz masę satysfakcji w tej grze:

  • miksuj umiejętności – to jest najważniejsze, musisz używać najróżniejszych kombinacji, a im bardziej złożony atak, tym więcej punktów stylu otrzymasz.
  • unikaj ataków wroga – każde trafienie przez wroga zmniejsza gwałtownie naszą rangę, jeżeli mamy dobre flow lub nie zostanie przerwany combos, szybko odrobisz stratę, zwłaszcza jako Dante oraz V,
  • nie przerywaj combo – bardzo skomplikowane, zwłaszcza przy walkach z bossami, jest nieprzerywanie combo, czyli ciągów ataków. Im dłużej tłuczesz wroga różnymi atakami, tym więcej punktów stylu zdobędziesz w krótkim czasie. Odskok, na przykład od szarżującego behemotha, powoduje przerwanie combo. Nie jest to wyznacznik SSS, ale zachowanie ciągłości ataków to klucz do łatwej wysokiej rangi. Można to łączyć z unikami bez większej straty, ale już odskok będzie powodować złamanie combo,
  • wspomnieliśmy o unikach – perfekcyjnie wykonany unik powoduje spowolnienie czasu oraz solidne nabicie wskaźnika rangi. Nie jest to jednak warte skupiania się, póki nie opanujesz uników (które w przypadku np. Nero są złe),
  • ostatnie to Taunt – wciskając touchpad na padzie do Playstation 4, spowodujecie odegranie krótkiej szydery bohatera w stronę wroga. Więcej punktów nabijecie w trakcie walki, na przykład po odepchnięciu wroga. Dodatkowo za naprawdę wysoki koszt dusz, możecie ulepszyć szyderę by zdobywać jeszcze więcej punktów stylu.

To jak grać każdą z postaci by łatwo wbijać SSS?

Jak zdobywać rangę SSS jako Dante?

Dante ma najłatwiej, bo ma najwięcej broni. Docelowo będą to cztery bronie palne oraz cztery bronie do walki w zwarciu, co daje nam łącznie 16 aktywnych kombinacji, które możemy płynnie zmieniać w trakcie walki (a Balrog posiada dwa tryby walki, który także możemy przełączać). Każda z tych broni do walki w zwarciu ma zakres ruchu podobny lub nawet większy od jedynej dostępnej broni Nero. Wbijanie rangi SSS jako Dante jest praktycznie automatyczne jeżeli regularnie zmieniamy broń. I tak należy nim grać.

Jak łatwo wbijać rangę SSS nawet jeżeli masz dwie lewe ręce do combo? Balrog w trybie pięści na pojedynczych wrogów kiedy nikt nas nie zaatakuje w plecy, Cavaliere na duże grupy wrogów w stylu mistrza mieczy i spamowanie kółkiem na padzie. Dodatkowo target na wrogu, lewy analog w tył i trójkąt pozwoli wyrzucić wroga w powietrze i jeżeli złapiesz go w ataku w powietrzu to szybko nabijesz masę punktów.

Dante jest najprostszy do nabijania wysokiej ilości punktów. W praktyce każdy może grać inaczej (ostatnio odkrywam uroki jego miecza oraz przywołanych ostrzy) i łączenie różnych broni powoduje że SSS nabija się same. Na początku może się to wydawać nielogiczne i skomplikowane, sam to miałem, ale szybko wykułem swój styl i bez problemu płynnie przeskakuje między broniami. Poniżej walka gdzie przez cały jej czas utrzymuje rangę S i co jakiś czas wskakuje do SSS. Nie miałem odblokowanych wszystkich broni oraz umiejętności.

YouTube player

 

Subskrybuj nasz kanał na YouTube

 

Jak zdobywać rangę SSS jako V?

Dante jest bardzo prosty jeżeli chodzi o punkty stylu, schody dopiero się zaczynają przy V. Aby zapanować nad naszym tajemniczym bohaterem, musimy się nauczyć jego niepowtarzalnej mechaniki. Otóż V sobie stoi daleko, po za zasięgiem wrogów i zarządza atakami swoich dwóch (trzech) demonów. Możemy to robić ręcznie, lub też uruchomić specjalny tryb dla Gryfa lub Cienia i wtedy same zaczną one atakować.

W sumie, nie powinno być większych problemów w walce, cała zabawa polega na naprzemiennym używaniu specjalnych ataków zarówno cienia, jak i gryfa. Dobicie przeciwnika także dolicza nam punkty stylu. Dla V dużo łatwiej też spamować drwinami i powinniśmy o tym pamiętać. Niestety jednak, musimy też pamiętać że V jest bezbronny i jeżeli jakiś wróg będzie chciał go zaatakować to musimy korzystać z uników, co także spowoduje nabicie rangi, zwłaszcza jeżeli unik zrobimy w dobrym momencie.

Ostatnim co może tobie pomóc w zdobyciu rangi jako V to koszmar, czyli jego trzeci demon. Zadaje potężne obrażenia, a jego laser szybko aktywuje kolejne rangi stylu. Pamiętaj o pozostałych demonach i wspólnie błyskawicznie nabijecie wiele punktów stylu.

Jak zdobyć rangę SSS jako Nero?

Zdecydowanie najciężej wbić rangę SSS jako Nero. Dlaczego? Nie ma on takiego arsenału broni jak Dante, nie korzysta z trzech demonów jednocześnie jako V. W jego arsenale jest w sumie tylko miecz, pistolet oraz Devil Breaker czyli wybrana wcześniej proteza, których możemy zabrać parę na misję. I to właśnie te ostatnie będą kluczem do zdobycia wysokiej rangi stylu. Niestety.

Devil Breaker się psują w trakcie ich korzystania, jednocześnie są potrzebne do aktywacji największej rangi. W zależności od protezy, warunki zniszczenia broni są inne i niestety musicie je przestudiować, aby wiedzieć która broń nada się do którego momentu. Ich przydatność jest olbrzymia, ale z niewiadomych dla mnie powodów, nie jest możliwa ich zmiana w czasie rzeczywistym. Aby aktywować kolejny Devil Breaker z listy, musimy zniszczyć poprzedni. Maksymalnie możemy ich zabrać 8 na misje.

Do końca gry odblokujesz wszystkie umiejętności Nero (nie chcę spoilerować), dlatego radzę nie skupiać się tak bardzo na jego randze póki nie będziecie mieć wszystkiego odblokowanego. Przy tworzeniu combo, musisz pamiętać także o ładowaniu miecza i wzmacnianiu ataków. To jest kolejny sposób do wbijania rangi stylu. Osobiście, mimo że na live większość jego misji (z wyjątkiem prologu) mam w randze S, to już podczas walk samą rangę SSS udało mi się wbić ledwie parę razy. Dopiero na koniec gry, Nero daje nam taką samą zabawę jak to było z Dante.

Niebieskie oraz Fioletowe kule

Przez całą grę zdobędziemy kilka niebieskich (punkty życia) oraz fioletowych (demoniczna moc) kul. Aby odblokować kolejny fragment paska, powinniśmy zdobyć cztery fragmenty kul w trakcie misji, wykonać sekretne misje lub kupić je w sklepie. Moja rada jest następująca – na początku gry kupcie jak najwięcej ulepszeń w sklepie, gdyż im więcej będziemy mieć odblokowanego paska życia oraz demonicznej mocy, tym więcej nas będzie kosztować kolejna kula w odpowiednim kolorze. Wniosek jest taki, że im szybciej kupimy je w sklepie, tym mniej finalnie za nie zapłacimy, gdyż w trakcie gry i tak będziemy zdobywać kolejne fragmenty. Oczywiście możecie też je kupić za prawdziwe monety, ale chyba nie o to chodzi prawda?

 

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Na skrzydłach - Zapowiedź - Szelest skrzydeł i cisza rezerwatu
Następny Devil May Cry 5 - Recenzja - Demony znowu płaczą!