Forspoken – Osiągnięcia / Trofea – Jak zdobyć platynę?


W jaki sposób zdobyć platynę, czyli odblokować wszystkie osiągnięcia i trofea w grze Forspoken? Zapraszam do poradnika, który stworzyłem bazując na rozgrywce na konsoli Playstation 5.

Trzeba od razu przyznać, że Forspoken nie posiada trudnej platyny i zdobycie jej może być czasochłonne, ale zgodnie ze strategią nawet czasowych gier ekskluzywnych sony, można ją zdobyć za pierwszym razem niezależnie od poziomu trudności. Niektóre jednak osiągnięcia będą od Was wymagały niecodziennego, czasami nawet szalonego działania. By je zdobyć będziecie musieli trochę się namęczyć, ale zanim zaczniecie siedzieć z poniższą listą i odhaczać kolejne osiągnięcia, gorąco zachęcam do przejścia gry po raz pierwszy. W ten sposób odblokujesz wszystkie mechaniki oraz umiejętności, a także otrzymasz możliwość wykonania paru questów, które inaczej byłyby niedostępne. Zanim przejdziemy do samych osiągnięć, szybkie FAQ:

Ile czasu potrzebuję by zdobyć platynę w Forspoken?

Samą grę ukończysz w maksymalnie 15 godzin, jeżeli nie będziesz skupiać się na eksploracji, jednak platyna będzie od Ciebie wymagać wyczyszczenia większości mapy, więc całość na normalnym poziomie trudności to około 60 godzin gry.

Czy Forspoken posiada pomijalne osiągnięcia?

Nie, każde osiągnięcie możesz zdobyć przechodząc grę na dowolnym poziomie trudności oraz po ukończeniu kampanii. Teoretycznie istnieją dwie części ekwipunku, które zdobywamy tylko podczas historii, ale w praktyce według twórców nie wliczają się one do osiągnięcia związanego z ekwipunkiem. Nie możesz jednak wracać do już ukończonych rozdziałów, ale to nieważne, bo nie ma tam osiągnięć pomijalnych.

To chyba wszystko, bo temat poziomów trudności poruszyłem już w pierwszym akapicie. Przejdźmy więc do osiągnięć.

Osiągnięcia związane z fabułą

Trofea: 12/54

Poniższe trofea są związane bezpośrednio z kampanią fabularną, przechodząc grę zdobędziecie je wszystkie i nie ma sensu, byśmy opisywali je wszystkie.

Attachments

Stuck

The Interloper

What Must Be Done

Might and Main

Damned If You Do…

The Hue of Blue

The Truth Will Out

Breaking Point

None the Wiser

Forspoken

Awakening

 

Tak zwane Detour

Trofea: 15/54

W grze funkcjonuje coś, co nazywa się Detour, czyli zwiedzaniem. Polega to jedynie na odbyciu paru dialogów po ukończeniu gry. Po za tym w trakcie zabawy także będziesz mógł prowadzić inne rozmówki, ale za żadne z nich nie ma osiągnięcia.

Rebirth

Wykonaj quest Cipal Reborn po ukończeniu gry w tym mieście.

Promises

Wykonaj quest Lost Lullabies po ukończeniu gry.

Moves

Po ukończeniu Cipal Reborn, musisz zrobić jeszcze dwa questy – Dancing in Cipal: Encore, Dancing in Cipal: Finale. Będą to dwa detours, w których będziesz mógł potańczyć wciskając odpowiednie przyciski. Jak się nie uda, to powtórz.

Osiągnięcia związane z odkrywaniem świata

Trofea: 28/54

Te trofea zdobędziecie realizując różne cele na mapie otwartego świata. Z uwagi na fakt, że sporo elementów zostanie odblokowane dopiero po ukończeniu gry, to wart oskupić się na nich dopiero jak skończycie zabawę z Forspoken i kampania będzie zaliczona. Nie musisz też odkrywać wszystkiego, co dokładnie potrzebujesz zdobyć wypisuję poniżej.

Pilgrimage: Initiate

Musisz odwiedzić pierwszy z monumentów.

Pilgrimage: Novice

Musisz zobaczyć dwanaście monumentów.

Pilgrimage: Adept

Musisz zaliczyć 50 monumentów. W grze znajdują się 54 monumenty, więc nie musisz zobaczyć ich wszystkich.

Explorer: Seeker

Musisz odwiedzić pierwszy interesujący punkt. Nie wliczają się tutaj wszystkie obiekty na świecie, najlepiej wyczyszczać wszystkie punkty, kiedy ukończyć grę i będziesz ogarniać jeden region za drugim. Do osiągnięcia nie wliczają się między innymi Flashbacks, Photo Spots, Belfries czy też mutanty.

Explorer: Pathfinder

Musisz odwiedzić 50 interesujących punktów.

Explorer: Trailblazer

Musisz odwiedzić 100 interesujących punktów.

Through the Eyes of Another: Empath

Musisz wykonać pierwszy flashback challenge. Jest to rodzaj elementu do zbierania, który aktywujesz w Monuments of Wisdom.

Through the Eyes of Another: Seer

Musisz wykonać dziesięć flashbkac challenge.

Through the Eyes of Another: Visionary

Musisz wykonać dwadzieścia flashback challenge. Czyli właściwie wszystkie, bo dokładnie tyle jest ich w grze.

Cat Person

Musisz wykonać wszystkie 20 osiągnięć związanych z kotkami w Tappa Challenge.

Happy Snapper

Kolejne osiągnięcie, tym razem w akcie czwartym otrzymamy możliwość robienia fotek, które potem będziemy mogli pokazać dzieciakom. Musimy odbyć pielgrzymkę do wszystkich pięćdziesięciu punktów w grze.

Abominizer

W grze znajdziesz cztery abominacje, czyli potężnych bossów. Oczywiście musisz pokonać ich wszystkich.

Archivist

Musisz zdobyć 80% notatek dostępnych w grze. Brzmi strasznie, ale jak będziesz czytać rozrzucone śmieci, to znajdziesz je wszystkie. Łącznie w grze jest 580 notatek do odnalezienia i musisz przeczytać czyli 464 z nich. W panelu osiągnięć Playstation znajdziesz twój aktualny status.

Osiągnięcia związane z Walką i Parkourem

Trofea: 41/54

Poniższe osiągnięcia zdobędziecie wykonując określone działanie w walce. Pozostała część jest do wykonania dzięki robieniu różnych akrobacji z pomocą magii.

Hop, Step, Jump

 Musisz wykonać pięć ruchów zwanych Shimmies pod rząd. Odblokujesz je w Frey’s magic tree i znajdziesz tą umiejętność na górze w lewym rogu. Działa to prosto – kiedy odblokujesz skill i zobaczysz złote gwiazdki przy nogach bohaterki podczas parkour, wciśnij x i nasza bohaterka wykona wymagany ruch.

Hell of a Run

Musisz wykonać magiczne parkour przez 20 sekund, czyli po prostu biegaj z wciśniętym kółkiem przez ten czas – ja to zrobiłem przez przypadek w prologu.

Endless Runner

Musisz przebiec 100 km używając magicznego parkour. Nie da się tego pominąć.

I Can Fly!

W 8 rozdziale odblokujesz umiejętność pozwalającą na szybowanie. Musisz utrzymać się 10 sekund z jej pomocą – znajdź wysoki punkt i poszybuj, ale pewnie zdobędziesz to osiągnięciem przed zakończeniem kampanii fabularnej.

Leapfrogger

Musisz przeskoczyć 10 dowolnych wrogów za pomocą magicznego parkour – po prostu mając wciśnięty O wbiegnij na wroga i zrób to 10 razy.

Tit for Tat

Musisz wykonać 10 precision counters, które odblokujesz w 8 rozdziale. Kontrujesz trójkątem w odpowiednim momencie, kiedy pojawi się biała otoczka wokół Frey.

No Mercy

Wykonaj 30 dobić – raczej nie trzeba wyjaśniać.

Knock 'Em Dead

Musisz pokonać trzech wrogów jednym Surge Magic (L2+R2) – znajdź jakieś zombie, osłab je i aktywuj umiejętność. Pod miastem na samym początku gry znajdziesz całe hordy potworów.

Help Me Out Here

Musisz użyć umiejętności Disperse trzy razy podczas jednej bitwy. Masz ją od początku gry i najpewniej wpadnie to podczas walki z bossem (a skilla używaj przy każdej okazji, jest dosyć silny).

Wildfire

W piątym rozdziale odblokujesz ognistą magię. Musisz użyć splątania (umiejętność Bind) na wrogu i potem ognistego ataku do pokonania przeciwnika.

Shocker

Musisz naelektryzować trzech wrogów naraz. Magię elektryczności odblokuejsz w 11 rozdziale. Musisz naładować skill tempest (R2+L2) i trafić nim trzech wrogów. To wystarczy by zdobyć osiągnięcie – znajdź jakieś zombie i do dzieła.

From Every Angle

Musisz użyć ataków czterech szkół magii w jednej walce. Zrobisz to pod koniec gry, kiedy odblokujesz wszystkie umiejętności.

Barely There

To osiągnięcie jest cwane – użyj zdolności supression, tak żeby wróg zgubił cię z oczu (aktywuj i się nie ruszaj)

Pozostałe

Trofea: 53/54

Osiągnięcia, których nie wiedziałem gdzie podpiąć. Więc trafiły tutaj ;p

Remembrance

Musisz zmówić modlitwy dla czterech ludzi, każda z nich odblokowuje się w stolicy po ukończeniu kolejnych rozdziałów: 4, 10 i 12.

A Roaring Trade

W grze znajdziesz 9 poppets, które uzyskasz ścigając się z kotkiem w Cipal. Kolejne wyścigi odblokowują się w trakcie kończenia kolejnych rozdziałów.

Outdoorsperson

Musisz rozpalić ognisko – gra Ciebie tego nauczy w trzecim rozdziale, a pakiety znajdziesz między innymi w domkach. Strzałka w dół na padzie i buduj tam gdzie znajdziesz miejsce.

Unlocked Potential

Musisz się nauczyć pierwszego zaklęcia – w sumie osiągnięcie automatyczne.

Realized Potential

Musisz kupić wszystkie zaklęcia za manę – nie wliczają się do tego zaklęcia zdobywane podczas eksploracji, tylko te za manę. Łącznie potrzebujesz około 3200 many, więc musisz trochę pozbierać.

Call of the Fount: Baptized

Teoretycznie automatyczne osiągnięcie, bo pierwszy czar z Fount znajdziesz na początku trzeciego rozdziału.

Call of the Fount: Beatified

Musisz odnaleźć wszystkie 12 Fount i nauczyć się tamtejszych zaklęć.

Paragon

Te osiągnięcie jest sumą czterech poprzednich – musisz nauczyć się wszystkich zaklęć.

Tinkerer

Stwórz pierwszy przedmiot – związane z fabułą, więc automat.

Craftsperson

Musisz stworzyć oryginalny ekwipunek Frey i przedmiot leczący. Zrobisz to raczej po ukończeniu gry, w Visoria kupując odpowiedni przedmiot Sewing Kit, które pozwoli na stworzenie przedmiotu.

Kit and Caboodle

Zdobądź każdą część ekwipunku – musisz się nazbierać, jak już pisałem, nie musisz zdobywać przedmiotów z misji kampanii i łącznie musisz nabić 50 części ekwipunku.

Above and Beyond

Musisz wykonać wszystkie 105 spellcraft challenges, które akceptujesz z półki w jakimkolwiek pligrim’s refuge.

Platyna

Osiągnięcia: 54/54

Forspoken

Gratulacje! Masz to i jesteś mistrzem. Uratowałeś świat, pogłaskałeś kotki i potańczyłeś, jestem z Ciebie bardzo dumny 🙂

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Far Cry 7 prawdopodobnie w produkcji przez Ubisoft
Następny Trwają prace nad serialem telewizyjnym i filmem Tomb Raider