Pełna Fabuła i Historia serii Diablo: Oś Czasu, Mitologia i Streszczenie


Wszystko, co musisz wiedzieć o świecie Sanctuary oraz fabule, która wydarzyła się w uniwersum Diablo. Po premierze gry Diablo 4, fani serii są spragnieni więcej.

Jako fan serii Diablo, mogę przyznać, że to niezwykle emocjonujący rok. Niezliczone osoby na portalach społecznościowych dzielą się swoją pasją do uniwersum Diablo oraz fascynującej fabuły gry. Zaskakująco, nawet gracze, którzy wcześniej nie wykazywali zainteresowania tą serią, teraz z zapałem grają w Diablo 4. Bez wątpienia przyczyniła się do tego ogromna kampania marketingowa Blizzarda.

Diablo 4 w sposób niezrównany, w porównaniu z poprzednimi odsłonami, opowiada fascynującą historię. Wiele osób, które wcześniej nie zdawały sobie sprawy, że Diablo ma swoją historię, zostało nią zauroczonych. Nie musisz znać poprzednich części, aby cieszyć się Diablo 4, ale im więcej wiesz o świecie gry, tym bogatsze jest Twoje doświadczenie. Teraz opowiem ci historię Diablo, od samego początku.

Początki Mitologii Diablo: Tathamet i Anu

Pierwszą istotą w świecie Diablo był Anu. Po tysiącleciach samorefleksji, Anu postanowił odrzucić w sobie wszelkie złe moce, stając się istotą czystego dobra i światła. Złe moce musiały jednak gdzieś się udać, i tak powstał Tathamet, siedmiogłowy smok. Anu i Tathamet walczyli przez eony, aż w końcu obie istoty zniszczyły się nawzajem w jednym, decydującym ciosie. Ta destrukcja stała się początkiem uniwersum Diablo.

Zniszczenie tych dwóch Bóstw doprowadziło do powstania innych istot i światów. To, co obecnie znamy jako Kamień Świata (Worldstone), jest tak naprawdę Okiem Anu, Sercem Stworzenia. Z kręgosłupa Anu powstał „Łuk Kryształowy”, który jest fundamentem Wysokich Niebios. Z Łuku Kryształowego powstały anioły. Analogicznie z fragmentów ciała Tathamet powstało piekło, a tam demony.

Wieczny Konflikt: Walka o Kamień Świata, czyli główna oś fabuły Diablo

Kiedy demony nie próbują się wzajemnie zabić, uwielbiają walczyć z aniołami. Jest jednak więcej w tym konflikcie niż tylko walka. Chodzi o walkę o kontrolę nad Kamieniem Świata, który ma moc kształtowania rzeczywistości i tworzenia światów.

Chociaż Twierdza Pandemonium została zbudowana w celu ochrony Kamienia Świata, to władza nad nią przechodziła wiele razy pomiędzy aniołami i demonami podczas Wiecznego Konfliktu. Anioły tworzyły światy pełne światła i porządku, ale były one również statyczne i pozbawione życia. Demony tworzyły światy chaosu i zniszczenia.

Najwyższe Zło: Diablo, Mephisto, Baal

Głowy Tathameta stały się Wielkimi Złami, każda rządząca swoją domeną. Trzej Najwyżsi to:

  1. Diablo – Pan Grozy
  2. Baal – Pan Zniszczenia
  3. Mephisto – Pan Nienawiści

Diablo jest uważany za najbardziej przerażającego i nieprzewidywalnego z powodu swoich nieokiełznanych ambicji i zdolności manipulacji. Mephisto jest bardziej racjonalny i strategiczny, ale również najbardziej pełen nienawiści. Baal, Władca Zniszczenia, jest głównym antagonistą w rozszerzeniu Diablo 2 o tej samej nazwie. I lubi … niszczyć, co tutaj więcej mówić?

Mniejsze Zło: Azmodan, Belial, Andariel, Duriel

Mniejsze Zło składają się z:

  1. Azmodan – Władca Grzechu
  2. Belial – Władca Kłamstw
  3. Andariel – Pani Cierpienia
  4. Duriel – Pan Bólu

Te także powstały z pozostałych głów Bóstwa, jednak nie posiadają tak wielkiej mocy jak Trzej Najwyżsi. Dlatego też niejednokrotnie służą i pomagają większym złu. Czasami także knują, by ograniczyć ich wpływy.

Kryształowy Łuk

W świecie Diablo, Wysokie Niebiosa stanowią krainę, w której rezydują anioły. Zgodnie z mistyczną lore, źródłem istnienia aniołów jest Kryształowy Łuk, który jest manifestacją mocy Anu – pierwotnej, kosmicznej jedności, która uważana jest za doskonałość i źródło wszystkich rzeczy.

Kryształowy Łuk nie jest jednak niewyczerpalnym źródłem; energia Anu jest skończona, co oznacza, że może istnieć tylko określona liczba aniołów w danym czasie. Kiedy Wysokie Niebiosa osiągną maksymalną liczbę aniołów, jedynie śmierć jednego z nich pozwoli na urodzenie się kolejnego. Śmierć anioła sprawia, że jego energia wraca do Kryształowego Łuku, gdzie jest wykorzystywana do narodzin nowego anioła.

Warto jednak zrozumieć, że proces ten nie jest odrodzeniem konkretnego anioła, który zginął. Raczej, działa to bardziej jak reinkarnacja. Nowo narodzony anioł może posiadać pewne aspekty swojego poprzedniego życia, ale ogólnie jest to zupełnie nowa istota.

Nie wszyscy aniołowie są równi pod względem mocy i statusu. Archaniołowie stanowią wyższą klasę aniołów, a pięciu najwyższych spośród nich tworzy Radę Angiris, która rządzi Wysokimi Niebami. Każdy archanioł reprezentuje inną cnotę Anu:

  1. Imperius – Archanioł Męstwa, obecny przywódca Rady Angiris. Jego zadaniem jest prowadzenie aniołów w bitwie i reprezentowanie odwagi i siły.
  2. Malthael – Archanioł Mądrości, pierwotny przywódca Rady i najstarszy z aniołów. Jako pierwszy odkrył i zrozumiał znaczenie Kamienia Świata. Malthael to postać o kluczowym znaczeniu w Diablo 3.
  3. Tyrael – Archanioł Sprawiedliwości, symbolizuje nieugiętość i determinację w obronie tego, co słuszne.
  4. Auriel – Archanioł Nadziei, uosabia nadzieję i optymizm, służąc jako inspiracja dla innych.
  5. Itherael – Archanioł Przeznaczenia, posiada zdolność do postrzegania przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, a także do rozumienia kosmicznego porządku.

Malthael odgrywa wyjątkową rolę, ponieważ był pierwszym liderem Rady Angiris i pierwszym, który zrozumiał znaczenie Kamienia Świata. Jego wiedza i mądrość były fundamentalne dla Wysokich Niebios, a jego zniknięcie i późniejszy powrót jako Archanioła Śmierci stanowią kluczowy element fabuły Diablo 3.

Narodziny Nefalemów i Schizma Świętego Miejsca

W opowieściach z uniwersum Diablo, Inarius i Lilith, wraz ze swoimi zwolennikami, zamieszkali na Świętym Gruncie (Sanctuary) w relatywnym spokoju. Oboje byli istotami, które uciekły z wiecznego konfliktu między Wysokimi Niebami a Płonącymi Piekłami, Inarius był aniołem, a Lilith demonem. Bez wojen i konfliktów, znaleźli inny sposób na spędzanie czasu – rozmnażanie się. Ich potomstwo, będące wynikiem krzyżowania aniołów i demonów, nazwano Nefalemami. Pierwszym z nich był Linarian, syn Inariusa i Lilith, który później stał się znany jako Rathma, pierwszy nekromanta.

Nefalemy, jako mieszańcy aniołów i demonów, okazali się być znacznie potężniejsi niż ich rodzice. Na początku uważano to za błogosławieństwo, jednak szybko pojawiły się obawy co do ich potęgi. Zarówno Inarius jak i Lilith zastanawiali się, czy Nefalemy mogą stanowić zagrożenie dla Wysokich Niebios lub Płonących Piekieł i czy mogą ujawnić istnienie Sanctuary.

Lilith, uznając potencjał tkwiący w Nefalemach, chciała wykorzystać ich moc, aby raz na zawsze zakończyć Wieczny Konflikt, niszcząc Wysokie Niebiosa i Płonące Piekiełka. Zaniepokojona możliwością zniszczenia Nefalemów przez Inariusa, postanowiła działać pierwsza, dokonując krwawej masakry w Sanctuary i mordując wszystkich aniołów i demonów, którzy jej towarzyszyli.

Gdy Inarius wrócił i odkrył, że Lilith wymordowała ich towarzyszy, nie był w stanie zabić jej. Zamiast tego użył Kamienia Świata, aby zesłać ją do Pustki, obszaru poza znanym Wszechświatem.

Inarius zdecydował, że to nie wina Nefalemów i postanowił pozwolić im żyć, ale pod swoją kontrolą. Używając Kamienia Świata, stłumił ich moce. Z biegiem pokoleń moc Nefalemów słabła, aż w końcu pozostał tylko zwykły ludzki ród.

Po nieokreślonym czasie, ludzie, nie pamiętając o swojej potężnej przeszłości, nadal wpadali w tarapaty. Niektórzy byli w stanie praktykować magię, choć na znacznie niższym poziomie. Kiedy klan magów w Kehjistan niechcący przywołał demona, Płonące Piekła zauważyły potencjał Sanctuary i uśpione moce Nefalemów w ludziach. Stworzyły religię o nazwie Triune, aby skorumpować niewinnych ludzi.

Inarius nie był ślepy na korupcję Triune i założył konkurencyjną religię – Katedrę Światła. Przez wieki obie religie współistniały, rywalizując o kontrolę nad sercami i umysłami śmiertelników, unikając jednocześnie bezpośredniego konfliktu, który mógłby zwrócić uwagę Wysokich Niebios.

Wojna grzechu w Diablo

Wojna Grzechu (The Sin War) to kluczowy moment w historii uniwersum Diablo, i jeśli chcesz zapoznać się z jakąkolwiek częścią opowieści przed zagranie w gry, warto zacząć od tej trylogii. W książkach pojawiają się Inarius, Lilith i Rathma, co ma znaczenie dla rozwijającej się fabuły w Diablo 4.

Książki rozpoczynają się pozornie niewinną opowieścią o farmerze o imieniu Uldyssian ul-Diomed, który jest już zniechęcony do dwóch dominujących religii w Sanctuary. Uważa, że Katedra Światła i Triune są egoistyczne i wyzyskują niższe klasy społeczne dla własnych celów. Jego niechęć do wyboru strony sprawia, że zostaje wrobiony w morderstwo, którego nie popełnił.

W trakcie tej opowieści spotyka i zakochuje się w arystokratce, która podziela jego przekonania i chce mu pomóc w rozpętaniu buntu przeciwko tym dwóm frakcjom, Lylia. Uldyssian zaczyna przejawiać moce, których używa do uwolnienia się z niewoli i ucieczki wraz z Lylia i grupą rebeliantów. Jego moce nie tylko rosną, ale odkrywa, że potrafi je obudzić również w innych, stając się duchowym przywódcą powstania przeciwko Katedrze Światła i Triune.

Okazuje się, że Lylia to nikt inny jak Lilith, która zdołała uciec z Pustki i powrócić do Sanctuary. Manipulowała Kamieniem Świata za plecami Inariusa, aby obudzić moce nefalemów w ludzkości, zaczynając od Uldyssiana, który później okazuje się być bezpośrednim potomkiem Rathmy. Lilith chce, aby Uldyssian i jego zwolennicy dołączyli do niej w buncie przeciwko Niebu i Piekłu. Niestety, obudzenie tej mocy obraca się przeciwko Lilith, gdy Uldyssian, teraz wystarczająco silny, aby przeciwstawić się jej wpływowi, odrzuca jej ofertę. Uldyssian potrafi kierować mocą Przedwiecznych bez jej pomocy i używa jej, aby ponownie zesłać Lilith do Pustki.

Obie strony zgodziły się pozostawić Kamień Świata w Sanctuary, zawrzeć rozejm i zaczekać. Pozwoliły Sanctuary przetrwać jako swoje własne królestwo, obserwując rozwój ludzkości.

W ramach tego porozumienia pokojowego, Mephisto żąda uwięzienia Inariusa. Rada Angiris, niechętnie, zgadza się na to, ponieważ sama nie darzy go sympatią po wcześniejszych wydarzeniach, i Inarius zostaje wzięty jako więzień przez Mephisto, gdzie, jak się przypuszcza, przez 3000 lat poddawany jest torturom.

The Dark Exile w Diablo

Więc rozejm między Niebem a Piekłkem przebiegał pomyślnie i Wieczny Konflikt w końcu dobiegł końca, prawda? Cóż, demony nie są znane z tego, że dotrzymują słowa, więc nie jest zaskoczeniem, że Większe Zła natychmiast wróciły do knucia planów powrotu do Sanctuary, aby siać spustoszenie lub przynajmniej przekonać ludzkość do przyłączenia się do nich przeciwko Niebu i ostatecznie wygrania Wiecznego Konfliktu (tak, znowu).

Lesser Evils, czyli mniejsze zło, nie były zafascynowane tym knuciem. Gardziły obsesją na punkcie ludzi i nie rozumiały fascynacji, ponieważ uważały, że Demony są w każdy sposób wyższe, nie doświadczając na własnej skórze mocy Uldyssiana. Mniejsze Zła chciały kontynuować walkę z Wysokimi Niebami i postrzegały całą sprawę z Sanctuary jako irytujące odejście od głównego celu.

Cztery Lesser Evils połączyły siły, aby wzniecić rebelię przeciwko Prime Evils, przekonując ich wyznawców do odwrócenia się od nich, ostatecznie wygrywając i zesławszy ich do Sanctuary. Azmodan, strateg, wierzył, że obecność Prime Evils w Sanctuary zwróci uwagę Nieba na ludzi i pozostawi Bramę Nieba niebronioną.

Podczas gdy Lesser Evils świętowały swoje zwycięstwo, Prime Evils również cieszyły się, ponieważ to było ich planem od samego początku. Poprzez obalenie i wygnanie do Sanctuary, same nie złamały warunków rozejmu.

Trzy Prime Evils pustoszyły Sanctuary, przyjmując ludzkie ciała, aby skorumpować ludzkość, żywiąc się najgorszymi cechami ludzi w regionach Wschodnich, powodując ból i cierpienie, gdziekolwiek się mieszały.

W końcu ich obecność została zauważona przez Tyraela, który wiedział, jak krucha była podstawa rozejmu, i postanowił wziąć sprawy w swoje ręce, nie informując Rady Angiris. Zgromadził członków Klanów Magów i stworzył Horadrim. Horadrim byli zakonem krzyżowców walczących w imię sprawiedliwości i światła, zebranych w celu zwalczania Prime Evils. Wśród członków zakonu Horadric byli Zoltan Kulle, Tal Rasha i Jered Cain. To imiona, z którymi zapoznasz się, jeśli zdecydujesz się zagrać w gry.

Tyrael przygotował specjalne artefakty, używając odłamków Kamienia Świata, aby schwytać Prime Evils. Te Kamienie Dusz zostały przekazane Horadrim, aby pomóc w ich misji schwytywania trzech braci i uwięzienia ich esencji w każdym z kamieni.

Mephisto był pierwszy do schwytania na ziemiach Kehjistan, a jego kamień duszy był potem strzeżony w Kurast przez zakon religijny, Zakarum.

Następnie pojmano Baala, jednak wynikająca z tego bitwa doprowadziła do zniszczenia jego kamienia duszy. Mając tylko mały odłamek, w którym mógł go uwięzić, co działało tylko na krótką metę, Tal Rasha bezinteresownie zaoferował poświęcenie swojego ludzkiego ciała jako naczynia dla uwięzienia i używając pozostałości kamienia, walczyłby wiecznie, aby utrzymać Baala w niewoli w sobie. Tal Rasha został umieszczony w niezniszczalnych łańcuchach w grobowcu w Kanionie Magów.

Diablo był ostatni do odnalezienia, 15 lat po rozpoczęciu ich misji. W Khanduras miało miejsce ostateczne starcie między Diablo a Horadrim, które niemal wyeliminowało zakon. Diablo został uwięziony w kamieniu duszy, który został ukryty w jaskini, znajdującej się w labiryncie w pobliżu rzeki Talsande. Zakon Horadric wybudował klasztor, aby strzec labiryntu, na wypadek, gdyby Diablo kiedykolwiek został odkryty i uwolniony.

Wioski i inne osady powstawały wokół klasztoru na przestrzeni lat, a w końcu miasteczko Tristram. Sam klasztor stał się znany jako Katedra Tristram, a Diablo pozostał tam uwięziony przez dwieście lat, gdy ludzie zapomnieli o istnieniu Prime Evils, a nawet samych Horadrimach.

Historia pierwszej części Diablo

Pierwsza gra z serii Diablo to miejsce, w którym poznajemy króla Leorica, postać pojawiającą się wielokrotnie w serii gier.

Król Leoric był odpowiedzialny za przekształcenie starego klasztoru w katedrę, którą obecnie znamy jako Katedra Tristram. Przez wieki, Diablo uwięziony pod tą katedrą kontynuował korupcję kamienia duszy i knuł plan ucieczki, ale potrzebował do tego ludzkiego gospodarza. W miarę jak korupcja kamienia duszy stawała się silniejsza, tak samo wzrastał jego wpływ na otaczającą ziemię Tristram, aż udało mu się skorumpować arcybiskupa Leorica, Lazurusa.

Z zamiarem opętania króla Leorica, Diablo manipulował Lazurusem, nakłaniając go do nakłonienia króla do rozpoczęcia wojny z sąsiednimi królestwami, co sprawiło, że stał się niepopularnym władcą. Ostatecznie wola króla okazała się zbyt silna, aby Diablo mógł nią zawładnąć, i chociaż król Leoric został doprowadzony do szaleństwa przez korupcję, Diablo postanowił opętać jego znacznie słabszego syna. Książę Albrecht został zwabiony do katakumb pod katedrą, aby stać się naczyniem dla Diablo.

Po włożeniu kamienia duszy w czoło Albrechta, stał się on Diablo, który nadal zwabiał ludzi do katedry, aby ich zgładzić, pomagał mu kultowy Rzeźnik, którego poznasz i którego się nauczysz obawiać.

Król Leoric, oskarżając mieszkańców miasteczka o zniknięcie swojego syna, zaczyna w swoim szaleństwie wykonywać na nich egzekucje. Ostatecznie zostaje uwolniony od swojego cierpienia i zabity przez swoich własnych rycerzy. Jako gracz zostajesz wezwany do Tristram, aby powstrzymać demony wydobywające się z katedry i zbadać przyczynę plagi demonów.

Po przejściu przez 16 poziomów katakumb i pokonaniu Rzeźnika, ostatecznie znajdujesz i zabijasz głównego antagonistę gry, Diablo. Usunięcie kamienia duszy z głowy Diablo ujawnia martwe ciało księcia Albrechta. A potem, w scenie wstrząsającej, wpychasz ten kamień duszy głęboko w swoje własne czoło. Zostajemy wtedy w nieświadomości, co stało się z postacią gracza, aż do wydania Diablo 2, gdzie bohaterzy pierwszej części są nazwani „Mrocznym Wędrowcem”. O nich więcej później.

Historia Diablo 2

Początkowy filmik w Diablo 2 to jedna z najlepszych scen przerywnikowych Blizzarda, i gorąco polecam obejrzeć go poniżej (w wersji Resurrected). Znając podane tutaj informacje spojrzycie na niego zupełnie inaczej:

Diablo® II: Resurrected™ | Act I Cinematic

Poznajemy Mariusa, człowieka, który oszalał na skutek horrorów, których był świadkiem. Marius opowiada swoją historię, którą myślimy, że jest skierowana do Tyraela, o ucieczce przed atakiem demona na Klasztor Łowczyni. Po ucieczce spotyka Mrocznego Wędrowca, który kontroluje duszę Diablo w swoim ciele, i przegrywa tę walkę. Po zabiciu wszystkich w karczmie, kontynuuje podróż na wschód z Mariusem.

Jako gracz wybierasz swoją klasę i walczysz przez pięć aktów, aby oczyścić okoliczne ziemie z zła, z pomocą i instrukcjami Deckarda Caina, ostatniego z Horadrim i potomka Jereda Caina – jednego z założycieli zakonu. Sugeruje się, że choć grasz jedną postacią, walczysz jako część grupy bohaterów, a nie sam (wierz mi, to ma znaczenie później).

W trakcie swojej podróży walczysz z Andariel i Duriel, dwoma z mniejszych złych, o których wspominaliśmy wcześniej. Podczas pobytu w Lut Gholein dowiadujesz się, że Mroczny Wędrowiec to Diablo i że poszukuje Grobowca Tal Rasha. Jednak po przejściu przez miejsce spoczynku Baala, znajdujesz Tyraela w kajdanach. Mroczny Wędrowiec był cały czas o krok do przodu i uwolnił Baala za pomocą Mariusa, a teraz Diablo i Baal zmierzają do Kurast, aby uwolnić Mephisto z uwięzienia kamienia duszy.

Tak jak Diablo potrafił skazić okoliczne ziemie Tristram, tak Mephisto zdołał skorumpować tereny wokół Kurast za pomocą swojego kamienia duszy. Dzieci Zakarum, które miały za zadanie chronić świątynię, w której Mephisto był uwięziony, przeszły na stronę demonów i szerzą teraz śmierć w dżungli. Wysoki Rada odzyskała wolność dla Mephisto, który umieścił fragmenty kamienia duszy w kapłanach, a najwyższego z nich wykorzystuje jako swoje naczynie. Nasza postać w grze musi pokonać i zabić wszystkich kapłanów, a ostatecznie zmierzyć się z Mephisto, który próbuje opóźnić postęp naszego bohatera, uniemożliwiając mu podążanie za swoimi braćmi przez portal do Twierdzy Pandemonium.

Walka z Diablo w Diablo 2 Resurrected

W starciu z Diablo w Sanktuarium Chaosu w Diablo 2, w Akcie 4, który jest ostatnim aktem w wersji startowej Diablo 2, nasze postacie stają twarzą w twarz z Diablo. Po wejściu do Pandemonium, ostatniej twierdzy przed Piekłami, otrzymują ostatnie zadanie poboczne od Tyraela.

Tyrael prosi, abyś uwolnił jego porucznika Izuala, który został pojmany przez sługi piekła i błąka się po Równinach Rozpaczy. Po uwolnieniu Izuala nie okazuje się on wdzięczny, jak można by się spodziewać, i w rzeczywistości ujawnia graczowi, że to on pomógł Najwyższym Złom od początku. Był on mózgiem Dark Exile i późniejszego uwięzienia braci w kamieniach duszy, wcześniej nauczył ich, jak skazić te kamienie i wykorzystać je na swoją korzyść. To jeden z największych zwrotów akcji w historii Diablo, dowiadujemy się, że Najwyższe Zło zawsze zamierzało zostać pojmanym, a Tyrael i Horadrimowie byli tylko marionetkami w ich długoterminowych planach. Ponieważ byli uwięzieni w kamieniach, nie mogli zostać naprawdę zniszczeni, ponieważ ich duchy były na zawsze związane z tymi fragmentami Kamienia Świata.

Kamień duszy Mephisto zostaje później zniszczony w Piecu Piekła przez jedyną broń zdolną zniszczyć tak potężny artefakt – Młot Pieca Piekła. Bohaterowie kontynuują swoją misję, przechodząc głębiej do Sanktuarium Chaosu, by stawić czoła Diablo, i ostatecznie odnoszą sukces.

Później jednak, kończąc swoją opowieść, Marius przekazuje Tyraelowi kamień duszy Baala w celu jego ochrony, tylko po to, aby Tyrael w szpitalu okazał się Baalem, tym przeklętym oszustem. Gra kończy się, aż do premiery Diablo 2: Lord of Destruction, która dodaje Akt 5 i rozwiązanie historii Baala.

Pan Zniszczenia

Pan Zniszczenia rozpoczyna się od ataku Baala na Górę Arreat, którą wiemy, że jest domem Kamienia Świata. Barbarzyńcy chroniący Kamień Świata zostają pobici, a ich fortece zostają zrujnowane. Ostateczna bitwa o kontrolę ma miejsce w Harrogath, gdzie nasz gracz zostaje wysłany, aby pomóc w odparciu sił piekła. Początkowo wydaje się, że Baal został pokonany, ale ostatecznie uzyskuje kontrolę nad Reliktem Starożytnych, co pozwala mu wejść do Komnaty Kamienia Świata.

Na szczycie Arreat, nie mając przy sobie relikwii, nasi bohaterowie muszą przejść Obrzęd Przejścia, aby wejść do komnaty i walczyć z duchami Starożytnych. Ci Starożytni są faktycznie duchami Nefalemów, pierwszego pokolenia ludzi, i tutaj po raz pierwszy dowiadujemy się o mocach Nefalemów.

Walcząc z najlepszymi sługami Baala, ostatecznie stajemy do ostatniej bitwy z Baalem w Komnacie Kamienia Świata i pokonujemy go (jeśli grindujesz doświadczenie, zrobisz to raz za razem). Bitwa jednak jeszcze się nie skończyła, ponieważ Tyrael ujawnia, że Baal odniósł sukces w skażeniu Kamienia Świata, który teraz osłabia granice między naszym śmiertelnym światem a Płonącymi Piekłami. Aby nas uchronić przed najazdem, Tyrael niszczy Kamień Świata. Wydaje się to mądrym posunięciem?

Historia Diablo 3

Konsekwencje zniszczenia Kamienia Świata okażą się dopiero dwadzieścia lat później, w Diablo 3. Historia w Diablo 3 jest w społeczności uważana za pośpieszną i niedorzeczną, a także przypadkowo negującą niektóre wcześniejsze fakty z fabuły, więc proszę o cierpliwość, gdy będziemy omawiać kolejne jej elementy

Gra zaczyna się od spadającej gwiazdy, która rozbija się w starej katedrze w pobliżu miasta Nowe Tristram (stare Tristram jest teraz w kompletnych ruinach). Postać gracza przybywa, aby zbadać spadającą gwiazdę i spotyka Liszę, siostrzenicę Deckarda Caina. Cain zaginął od czasu kolizji, a ona prosi o pomoc gracza w jego uwolnieniu.

Razem odzyskują Caina z katedry i odkrywają, że spadająca gwiazda to tak naprawdę anioł Tyrael. Tyrael zrzekł się swojego miejsca w Niebie i stał się śmiertelnikiem, aby ostrzec nas przed nowym zagrożeniem, Czarnym Kamieniem Duszy.

Czarny Kamień Duszy to mroczna wersja Kamienia Świata, stworzona przez Zoltuna Kulle, zbuntowanego Horadrima, który chciał wykorzystać moc aniołów i demonów. Został zabity przez swoich kolegów Horadrimów, zanim skończył swoją pracę, ale jego duch pozostał w jego ukrytych archiwach. Czarny Kamień Duszy ma zdolność uwięzienia dusz Prime Evils i mniejszych złych. Tyrael ujawnia, że Azmodan, Władca Grzechu, i Belial, Władca Kłamstw, planują użyć tego Czarnego Kamienia Duszy, aby zdobyć moc swoich poległych braci i rozpocząć wojnę z Niebem i Sanctuary.

Postać gracza zgadza się pomóc Tyraelowi powstrzymać Beliala i Azmodana i podróżuje po różnych miejscach w Sanctuary, aby znaleźć wskazówki na temat Czarnego Kamienia Duszy. Po drodze spotykają sojuszników, takich jak

  • Adria, biologiczna matka Liszy i potężna czarownica znana z pierwszej części;
  • Maghda, przywódczyni kultu zwanego Coven, służąca Belialowi;
  • ducha Zoltuna Kulle;
  • i jeszcze paru różnych postaci z poprzednich gier Diablo.

Postać gracza ostatecznie znajduje i zdobywa Czarny Kamień Duszy dzięki pomocy Zoltuna Kulle, ale ten zdradza ich i próbuje go zabrać dla siebie. Zostaje zabity przez postać gracza i Liszę. Następnie konfrontują się z Belialem w Caldeum, gdzie udawał Cesarza Hakana II i manipulował ludźmi. Pokonują go i więżą jego duszę w Czarnym Kamieniu Duszy.

Diablo III Opening Cinematic

Gracz kontynuuje, przenosząc się do Arreat, gdzie Azmodan planuje zdobyć Kamień. Tam, pokonują Azmodana i więżą także jego duszę w Kamieniu.

Następnie, Adria ujawnia, że była członkiem kultu i wykorzystuje Czarny Kamień Duszy do przekształcenia Liszę w nową inkarnację Diablo, który łączy siły wszystkich Prime Evils. Diablo przechodzi przez portal do Wysokiego Nieba, gdzie planuje zniszczyć Krystaliczne Wrota i pozwolić swoim siłom na inwazję.

Postać gracza ściga Diablo przez Wysokie Niebo i pokonuje go w starciu. Czarny Kamień Duszy zostaje przekazany aniołom, którzy obiecują go strzec.

Reaper of Souls – Co chciał osiągnąć Maltael?

Rozszerzenie Diablo 3 dodało nam piąty akt do fabuły i kolejnego złoczyńcę. Malthael, który był Aniołem Mądrości i który zniknął, powraca jako Anioł Śmierci.

Malthael zabiera Czarny Kamień Duszy, który zawiera dusze Prime Evils, i planuje użyć go do zniszczenia wszystkich ludzi, których postrzega jako demoniczną hybrydę. W trakcie fabuły morduje tysiące niewinnych ludzi i w którym zabija 90% ludności Westmarch.

Tyrael, który zajął miejsce Malthaela jako Aspekt Mądrości, wysyła Horadrima o imieniu Lorath Nahr, aby odnalazł Nefalemę i powstrzymał Malthaela. Nefalem udaje się do Westmarch, królestwa, które jest atakowane przez Żniwiarzy Malthaela. Nefalem ratuje ludzi i łączy siły z lokalnymi obrońcami. Nefalem spotyka także Adrię, zdradziecką czarownicę z podstawowej wersji Diablo 3, i odkrywa, że służy ona Malthaelowi.

Nefalem ściga Adrię i zabija ją, ale dowiaduje się od niej, że Malthael jest w Pandemonium, krainie pomiędzy Niebem a Piekłem. Nefalem ściga Malthaela do Pandemonium i odkrywa, że ten chce użyć Czarnego Kamienia Duszy, aby zniszczyć Kryształowy Łuk, źródło całego stworzenia.

Walczymy z armią Malthaela i stajemy twarzą w twarz z nim w jądrze Fortecy Pandemonium. Pokonujemy Malthaela i niszczymy Czarny Kamień Duszy, uwalniając dusze Prime Evils z powrotem do świata.

Tyrael pojawia się i chwali Nefalemę za ich odwagę, ale także ostrzega, że kiedyś będą musieli zmierzyć się ze swoją własną wewnętrzną ciemnością. Czy Nefalem padnie ofiarą korupcji? Może Diablo 4 odpowie na to pytanie.

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Ciri i Yennefer w Fortnite! - Na szczęście growe, a nie z serialu Netflixa
Następny Diablo 4 - Recenzja - Najlepsze Diablo w Historii