Baldur’s Gate 3 – Poradnik Osiągnięć i Roadmapa – Jak zdobyć platynę?


Baldur’s Gate 3 nie stanowi najprostszej gry, jeżeli chodzi o osiągnięcia. Jeżeli celujecie w platynę lub też bardziej unikalne z osiągnięć, to w tym poradniku znajdziecie odpowiedzi na wszystkie pytania. Dzięki niemu bez problemu zdobędziecie brakujące osiągnięcia na swojej drodze do platyny.

Uwielbiam Baldur’s Gate 3 i ukończyłem go z wielką przyjemnością. Zdobycie niektórych jednak osiągnięć wymagało ode mnie sporego kombinowania i zebrałem tutaj wszystkie porady, które mogą Wam się przydać. Należy pamiętać, że Baldur’s Gate 3 nie jest prostą grą i wymaga od graczy wielkiego skupienia oraz sprytnego planowania rozwoju swoich postaci. Zanim przejdziemy jednak do osiągnięć, to przejdźmy przez wszystkie najważniejsze pytania w FAQ.

Czy Baldur’s Gate 3 posiada pomijalne osiągnięcia?

Tak, Baldur’s Gate 3 posiada bardzo dużo pomijalnych osiągnięć i w zależności od wyborów, sporo z nich będzie przed Wami zamknięta. Należy mieć to na uwadze grając w grę, jeżeli chcecie jak najszybciej zdobyć platynę.

Jak dużo czasu potrzebuję, żeby zdobyć platynę?

Bardzo dużo, grając jedynie pod osiągnięcia w najlepszym przypadku spędzisz przy niej 120 godzin. I to jedynie wtedy kiedy pominiesz kwestie eksploracji i dodatkowych zadań, a tak się nie da grać w Baldur’s Gate 3.

Jak wiele razy muszę ukończyć Baldur’s Gate 3 by zdobyć platynę?

Jeżeli grasz pierwszy raz, tylko pod osiągnięcia i korzystasz z tego poradnika, to możesz ją zdobyć za dwoma podejściami, jedno zwykłe po dobrej stronie mocy, a drugie jako Dark Urge. I tak będziesz musiał jednak bawić się zapisami gry i zapisami w chmurze. Standardowo jednak będziesz musiał przejść grę co najmniej trzy razy.

Czy Baldur’s Gate 3 posiada cross progression?

Cross progression to mechanika, która pozwala na wczytanie zapisu gry z PC na innych konsolach (i w drugą stronę). W przypadku Baldur’s Gate 3 cross progression działa i oprócz importu zapisów gry, importowane są też osiągnięcia.

Czy Baldur’s Gate 3 posiada osiągnięcia związane z poziomem trudości?

Tak, jedno osiągnięcie wymaga ukończenia gry na poziomie Honorowym.

Przejdźmy teraz do samych osiągnięć. Gra posiada 55 osiągnięć (wliczając w to platynowe i związane z poziomem trudności) i tym razem zamiast dzielić je na kategorie, podzielimy je na akty oraz przejścia gry by jak najoptymalniej je zdobywać.

Akt Pierwszy – Osiągnięcia w Baldur’s Gate 3

Trofea: 14/55

W tym etapie skup się na wyczyszczeniu wszystkiego, co możesz w pierwszym akcie gry. Obejmuje on prolog na Nautiloidzie, ochronę Emerald Grove oraz eksplorację Podmroku i Przełęczy Górskiej.

UWAGA:

  • Pozostawienie kogoś za sobą: Gorąco polecam śledzenie osiągnięcia „Pozostawienie kogoś za sobą” podczas tego etapu. Jeśli przegapisz jakąkolwiek część tego osiągnięcia, będziesz musiał ukończyć je za trzecim razem, ponieważ uzyskanie go podczas rozgrywki z Mrocznym Impulsem jest prawie niemożliwe, jeśli nie jesteś przygotowany.
  • Nie może być uwięziona!: Sprawdź też „Nie może być uwięziona!”, ponieważ początkowa konfiguracja tego osiągnięcia występuje w akcie pierwszym. Jeśli przegapisz tę część osiągnięcia, będziesz musiał rozpocząć nowy plik, aby je zdobyć.
  • Gorąca randka: Warto zacząć pracować nad „Gorącą randką”, ponieważ wymaga to romansu z Karlach. Rozpoczęcie tego romansu wcześnie pomoże Ci zdobyć to osiągnięcie w akcie trzecim.

Ze względu na sposób działania osiągnięć towarzyszy, pierwsza rozgrywka powinna być wykonana jako w pełni dostosowana postać (bez pochodzenia). Wynika to z faktu, że niektóre osiągnięcia postaci pochodzenia są nieosiągalne, gdy grasz jako one. Co do Mrocznego Impulsu, jego używanie może Cię zablokować z niektórych osiągnięć, jeśli nie jesteś w pełni przygotowany. Dlatego niniejszy przewodnik oddziela niezbędną rozgrywkę z Mrocznym Impulsem od początkowej rozgrywki.

Descent From Avernus / Wstąpienie z Avernusa

Osiągnięcie automatyczne za ukończenie prologu.

Devil’s in the Details / Diabeł tkwi w szczegółach

Podczas ucieczki z Nautiloidu musisz pokonać Komandora Zhalka.

The Plot Thickens / Intryga się zagęszcza

Osiągnięcie automatyczne za ukończenie pierwszego aktu.

Bedrolls and Breakfast / Zdrowy sen to podstawa

Musisz pierwszy raz wykonać pełny odpoczynek w obozie. Bez tego raczej nie przetrwasz, więc uznajmy to za osiągnięcie automatyczne.

Expand Your Mind / Poszerzanie horyzontów

Musisz odnaleźć pierwszego pasożyta i go skonsumować by uzyskać moce Illithidów. Pasożyty znajdziesz na różnym etapie gry, raczej nie będziesz musiał ich długo szukać.

Fetch Quest / Aport!

Aby zdobyć to trofeum, musisz najpierw zaprzyjaźnić się ze Scratchem, psem mieszkającym na dzikich terenach pierwszego aktu. Znajdziesz go tuż za Zmarniałą Wioską, jak pokazano poniżej (współrzędne X: 76, Y: 476).

Zaprzyjaźnij się z pieskiem:

  • Porozmawiaj z pieskiem. Będzie próbował chronić ciało swojego właściciela.
  • Przejść test spostrzegawczości, zastraszania lub perswazji z poziomem trudności 10, aby złagodzić jego agresję.
  • Pogłaskaj pieska i pozwól mu zapamiętać Twój zapach.

Wciągnij pieska do drużyny:

  • Odpocznij w obozie.
  • Piesek pojawi się w Twoim obozie.
  • W pewnym momencie Szczerek będzie nosił piłkę w pysku.

Zabawa w fetch:

  • Zabierz piłkę pieskowi, przechodząc test siły, zręczności lub tresury zwierząt z poziomem trudności 15.
  • Rzuć piłkę, a piesek ją przyniesie.
  • Po kilkukrotnej zabawie w fetch, zdobędziesz trofeum. 

You Have Two Hands for a Reason /Po coś masz ręce

Aby pogłaskać jednocześnie Scratcha i szczeniaka niedźwiedzia polarnego:

Interakcja z niedźwiedzicą:

W jaskini mieszka niedźwiedzica i jej szczeniak. Porozmawiaj z niedźwiedzicą i bezpiecznie opuść jaskinię. Możesz to zrobić dzięki umiejętności tresury zwierząt, przetrwania lub występów (test o stopniu trudności 15). Po udanym uspokojeniu niedźwiedzicy możesz wyjść.
UWAGA: Możesz też zabić niedźwiedzicę, byle nie skrzywdzić szczeniaka. Jednak najbezpieczniej jest ją odstraszyć i uciec.

Szczeniak w obozie goblinów:

  • Po długim odpoczynku szczeniak będzie w Obozie Goblinów.
  • Porozmawiaj z goblinami pilnującymi szczeniaka kilka razy i odpraw Volo. Szczeniak zacznie biegać po obozie.
  • Porozmawiaj z nim i wykonaj test tresury zwierząt (stopień trudności 10). Zyskasz jego zaufanie i pozwoli Ci zapamiętać Twój zapach. Jednak przy goblinach nie będzie mógł uciec.

Uratowanie szczeniaka:

  • Możesz przekonać goblina, który chce użyć szczeniaka do pościgu za kurami, by Ci go oddał (test zastraszania lub perswazji, stopień trudności 10), wykupić od nich szczeniaka lub użyć perswazji ilithidów.
  • Możesz też uwolnić szczeniaka poprzez zabicie wszystkich goblinów w okolicy.

Pest Control / Dezynsekcja

Musisz pokonać matkę roju pająków zanim wykują się którekolwiek z jajek małych pajączków. Łatwo to zrobić próbując zepchnąć królową w przepaść. Ewentualnie możesz za pomocą skradania zniszczyć wszystkie jajka po cichu.

Rude, Crude, and full of Attitude / Chamstwo i bezczelność

Łopata to zabawny towarzysz, którego możesz zdobyć wcześnie, bo już w pierwszym akcie gry. Znajdziesz ją w piwnicy domu tuż przy punkcie szybkiej podróży Zmarniałej Wioski. Wejście do tej ukrytej piwnicy zaznaczono poniżej (współrzędne X: 34, Y: 378).

Odsłoń sekretny tunel:

  • W piwnicy zbadaj dokładnie otoczenie, aż znajdziesz dźwignię na północnej ścianie.
  • Pociągnij za nią, aby otworzyć tajne przejście za pobliską szafą na książki.

Znajdź Łopatę:

  • Po drugiej stronie przejścia znajdziesz otwartą przestrzeń z wieloma trumnami.
  • Otwieranie niewłaściwej trumny zaowocuje walką ze szkieletami.
  • UWAGA: Pierwsza trumna po prawej stronie po wejściu na teren jest bezpieczna do otwarcia.
  • W środku znajdziesz zwój, którym możesz przywołać quasita. Użyj go, aby przywołać stworzenie i zdobyć osiągnięcie!

Forged in Blood and Fire / Wykuty w ogniu i krwi

To potężne narzędzie dostępne w Akcie I, głęboko w Grymforge Podmroku. Pozwala wykuć najlepsze przedmioty w grze.

Jak uzyskać dostęp?

  • Lokalizacja: W ukrytej części Grymforge, do której dostaniesz się ruchomymi platformami.
  • Ułatwienie: Możesz ominąć puzzle z platformami skokiem z punktu (X: -598, Y: 314) po rzuceniu czaru „Wysoki Skok” lub „Lot”.
  • Punkt orientacyjny: Po udanym skoku znajdziesz punkt szybkiej podróży oraz stół z formą do buławy.

Jakie formy są dostępne?

  • Miecz długi
  • Tarcza
  • Scimitar
  • Buława
  • Pancerz łuskowy (średni)
  • Pancerz szynowy (ciężki)

Zdobycie Mithralu:

  • Pierwsze złoże: Znajduje się obok Kuźni Adamantu (schodami na południowy wschód od punktu szybkiej podróży „Stara Kuźnia”).
  • Rozbij świecącą skałę: Zyskasz 1 sztukę Mithralu.

Tworzenie przedmiotu:

  • Umieść Mithral w piecu.
  • Umieść formę w komorze.
  • Użyj dźwigni na południowym końcu platformy (opuści platformę).
  • Użyj zaworu z lawą na wschodnim końcu platformy.
  • Użyj dźwigni, aby spuścić młot i wykuć przedmiot.

A Grym Fate / Grymas śmierci

Golem Adamantu to wymagający przeciwnik, którego spotkasz podczas przechodzenia „Z krwi i ognia”. Standardową metodą jest użycie młota, który zadaje mu olbrzymie obrażenia, jednak to trofeum wymaga pokonania go bez tej strategii.

Choć walka w zwarciu może być trudna, jest możliwa.

Wykorzystaj dziwactwa Golema:

  • Wybór celu: Golem stara się atakować ostatnią osobę, która go uderzyła. Jeśli nie ma takiego celu w zasięgu, atakuje najbliższy.
  • Walka z dystansu: Ponieważ Golem atakuje tylko w zwarciu, możesz wykorzystać jego ograniczenia, atakując z zewnątrz areny, np. z góry.

Pamiętaj o podatności:

  • Golem jest całkowicie niewrażliwy, dopóki nie zostanie rozgrzany.
  • Rozgrzać go możesz, wciągając go do lawy, ale ten stan trwa tylko 2 tury.
  • Dlatego, przynajmniej 1 postać musi pozostać w arenie, aby przepływ lawy utrzymywał Golema w podatnym stanie.
  • Możesz użyć 2 postaci, aby zwiększyć obrażenia lub zdezorientować Golema, ułatwiając walkę.

Taking Blood / Krwawy łup

Aby zdobyć trofeum, musisz ukraść Krwi Lathandera, legendarną maczugę, z głębin Klasztoru Rosymorn. Informacje o dotarciu do klasztoru i wejściu do komnaty inkwizytora znajdziesz w poradniku „Gniew Królowej Liczów”.

Rozwiązywanie zagadki ze statuetkami:

  • Po wejściu do komnaty inkwizytora znajdź wnękę po zachodniej stronie pomieszczenia.
  • Zobaczysz dwie ruchome statuetki
  • Północna powinna być skierowana na wschód.
  • Południowa jest zablokowana, ale możesz ją uwolnić butelką smaru lub odpowiednim czarem.
  • Celem jest ustawienie obu statuetek
  • Północna – twarzą na wschód.
  • Południowa – twarzą na zachód.

The Lich-Queen’s Wrath / Gniew lisz-królowej

Aby odblokować możliwość sojuszu z Vossem, musisz zasadniczo ukończyć osobiste zadanie Lae’zel. Jednak jej obecność nie jest konieczna, choć znacznie ułatwia wykonanie zadania.

UWAGA: Jeśli spotkasz Vossa na Zroszonej Drodze, PRZEKONAJ GO, aby Cię nie zaatakował. Walka i zabicie go uniemożliwi zdobycie trofeum.

Kroki do sojuszu:

  • Dotrzyj do Githyańskiej Żłobka: Znajduje się w północno-wschodniej części Przełęczy Górskiej, w Klasztorze Rosymorn. W piwnicach klasztoru znajdziesz Żłobek, gdzie strażnicy Cię przesłuchają. Z pomocą Lae’zel możesz łatwo przez to przejść.
  • Zdobycie Githyańskiego Odłamka: Idź do pokoju kapitana w północno-wschodniej części Żłobka. Pokonaj Kith’rak Therezzyn i zabierz od niej odłamek.
  • Otwórz Sekretne Przejście: Umieść odłamek w dziwnym urządzeniu obok zablokowanych drzwi w pokoju kapitana. Otworzy to drogę do komnaty inkwizytora.
  • Porozmawiaj z Inkwizytorem: Inkwizytor da Ci wybór: oddać Gwiezdne Szczelinę lub zginąć. Niezależnie od wyboru, i tak będziesz musiał z nim walczyć.
  • Ucieczka: Po walce z inkwizytorem będziesz zmuszony uciec z klasztoru. Możesz przebić się przez strażników lub uciec w głąb klasztoru, kontynuując zadanie „Pobranie Krwi”.
  • Spotkanie z Vossem: Po ucieczce z klasztoru udaj się do Przeklętej Ziemi Cieni lub Podmroku. Podczas odpoczynku Voss do Ciebie podejdzie. Jeśli go wysłuchasz, będziesz mógł się z nim sprzymierzyć i zdobyć trofeum.

Just a Nibble / Daj gryza

Musisz dać się ugryźć dla Astariona kiedy zacznie marudzić w Twoim obozie.

Akt Drugi – Osiągnięcia w Baldur’s Gate 3

Trofea: 22/55

II akt jest znacznie bardziej przyjazny dla zdobywców trofeów niż pierwszy. Nie ma tu wielu dodatkowych zadań, ale raczej wyzwań polegających na sposobie wykonywania czynności. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka rzeczy, a wszystkie te cele można łatwo znaleźć w obszarach, w których będziesz wypełniać zadania fabularne.

The City Awaits / Miasto czeka

Musisz ukończyć drugi akt.

Under Lock and Key / Pod kluczem

W Wieży Wschodzącego Księżyca przetrzymywani są zarówno gnomy, jak i inni więźniowie. W zależności od stylu gry możesz pomóc uwolnić Mintharę (zło) lub piekielniki (dobro). Oto kilka sposobów na uratowanie ich:

1. Pomóż w zorganizowanej ucieczce:

  • Porozmawiaj z gnomami o ich planie ucieczki.
  • Dostarcz im młotek lub inne narzędzie do przebicia się przez ścianę za ich celą.
  • Odwróć uwagę strażników, aby nie widzieli uciekających gnomów.
  • Pomóż im dotrzeć do ukrytej łodzi i odpłynąć.

2. Zorganizuj brawurową ucieczkę:

  • Otwarcie rozpraw się ze strażnikami i uwolnij więźniów.
  • Niestety, ta metoda zwiększa ryzyko śmierci wśród uwolnionych.
  • Przed uwolnieniem więźniów zaleca się najpierw wyeliminować większość strażników.
  • Pomóż więźniom dotrzeć do portu, gdzie ukradną łódź.

3. Po ucieczce:

  • Porozmawiaj z uwolnionymi więźniami, gdy już znajdą się na łodzi.
  • Opowiedz im o Gospodzie Ostatniego Światła i poprowadź ich w bezpieczne miejsce.
  • Po wykonaniu tych czynności otrzymasz trofeum.

Uwolnij więźniów przed wejściem do Krain Cienia na końcu Rękawicy Shar. Po przejściu do Krain Cienia niektóre misje staną się niedostępne, uniemożliwiając zdobycie trofeum.

She Cannot be Caged! / Nie można jej spętać!

Sazza, goblinka, którą możesz uratować w pierwszym akcie gry, potrzebuje Twojej pomocy. Oto jak ją ochronić i zdobyć trofeum:

Akt I:

  • Uwolnij Sazzę: Pokonaj atakujących Emerald Grove i wejdź na bramę, aby porozmawiać z Araka.
  • Zatrzymaj Arkę: Przeszkodź jej w zabiciu Sazzę, używając umiejętności perswazji, zastraszania lub wykrywania myśli (test DC 10).
  • Ucieczka: Zamknij więzienie i uwolnij Sazzę. Porozmawiaj z nią i zgodź się pomóc jej dotrzeć do obozu goblinów.
  • Uważaj na pułapki: Przeskocz na półkę za klatką i przejdź przez jaskinię, eliminując goblinów i omijając pułapki.
  • Dotarcie do obozu: Sazza poprowadzi Cię do Minthary.
  • Ochrona Sazzę: Powiedz Mintharze, że Sazza nie wiedziała, że jesteś Prawdziwą Duszą.
  • Obrona Emerald Grove: Uczestnicz w obronie osady przed Mintharą i upewnij się, że ona zginie.

Akt II:

  • Dotrzyj do Wieży Wschodzącego Księżyca: Zrób to przed zakończeniem Rękawicy Shar.
  • Spotkanie z Kethericem Thorm: Wśród skazanych goblinów powinna być Sazza.
  • Uwolnij Sazzę: Wybierz opcję uwolnienia Sazzę, gdy Thorm zapyta o jej karę.

Non-invasive Procedure / Zabieg nieinwazyjny

Aby zdobyć to trofeum, musisz pokonać Malusa Throma w walce, uniemożliwiając mu wykonanie na Tobie operacji. Znajdziesz go w Sali Operacyjnej Domu Uzdrowienia w Przeklętych Ziemi Cieni w II akcie gry (współrzędne X: -199, Y: 40).

Unikaj operacji:

  • Rozmawianie z Malusem i nakłanianie jego asystentów do jego zabicia nie przyniesie Ci trofeum.
  • Musisz wejść z nim w walkę, aby go zabić.

Przerwij operację:

  • Malus będzie prosił o narzędzia od asystentów, aby wykonać operację.
  • Musisz zabić asystenta, o którego narzędzie poprosi, zanim je zdobędzie.

Ułatw sobie walkę:

  • Porozmawiaj z Malusem i wybierz następujące opcje:
  • „A student, yes. Do please enlighten me.”
  • [Persuasion (DC 16)] „The sisters aren’t ready. They’ll make me sick instead of curing me.”
  • [Persuasion (DC 21)] „Why not have them hone their skills on each other?”
  • Atak
  • Sukces w testach perswazji doprowadzi do tego, że asystentki zabiją się nawzajem, dając Ci przewagę.
  • Jeśli wszystkie siostry zostaną zabite, Malus będzie zmuszony ożywić jedną z nich, tracąc akcję na tę czynność.
  • Ponieważ może ożywić tylko jedną na raz, możesz go zmusić do „pętli wskrzeszenia”, gdzie ożywia asystentkę i atakuje.
  • Zadając obrażenia zarówno ożywionej asystentce, jak i Malusowi, możesz go zabić, zanim spróbuje wykonać operację.

Penny Pincher / Dusigrosz

Aby zdobyć to trofeum, musisz zabić Gerringothe Thorm, ale tak, aby nie wykorzystała przeciw Tobie swoich pieniędzy. Możesz to zrobić w walce, ale najłatwiejszym sposobem jest po prostu z nią porozmawiać. Znajdziesz ją na drugim piętrze budynku poboru opłat przy Wieży Wschodzącego Księżyca (współrzędne X: -112, Y: -71). Możesz nakłonić ją do samobójstwa, wykorzystując odpowiednie opcje dialogowe:

  • „Kto jesteś?”
  • Rzuć stworzeniu złotą monetę.
  • „Nie rozdaję tak dużo złota za tak małą przysługę.”
  • [Klasa] [Perswazja (DC 18)] (opcja ta zmienia się w zależności od Twojej klasy)
  • [Perswazja (DC 21)] „Kto tak mówi? Wydaje mi się, że nikogo tu nie ma, kto by Cię kontrolował.”
  • Jeśli uda się Ci przejść testy perswazji, Gerringothe Thorm umrze bez konieczności walki. Po zakończeniu rozmowy powinieneś otrzymać trofeum.

No Free Lunches / Nie ma darmowych obiadów

Pokonanie Apostoła Myrkulu może już samo w sobie być trudną walką, ale Twoje decyzje w tym akcie mogą ją ułatwić lub utrudnić. Aby ułatwić sobie walkę i zdobyć trofeum, zdecydowanie zaleca się uwolnienie Pieśni Nocy. Bez względu na to, czy Ketheric chce ją wykorzystać do uzyskania nieśmiertelności, czy Shadowheart chce ją zabić, posiadanie Pieśni Nocy jako sojusznika jest kluczowe.

Przygotowania:

  • Upewnij się, że sprzymierzyłeś się z Pieśnią Nocy.
  • Wyposaż swoją drużynę w przedmioty i czary odpowiednie do walki z wieloma przeciwnikami i nekromantami.
  • Dobrze jest mieć w drużynie jednostki wsparcia (magów i uzdrowicieli), aby utrzymać przy życiu członków drużyny i powstrzymać grupy przeciwników.

Faza 1: Kontrola tłumu

  • Ignoruj Ketherica: Na początku walki Pieśń Nocy będzie uwięziona w klatce duszy, czyniąc Ketherica niewrażliwym. Koncentracja na nim jest niepotrzebna, a wręcz szkodliwa, gdyż wzmocniłby Apostoła.
  • Skup się na dodatkach: Twoim priorytetem powinno być zabijanie wrogów towarzyszących Apostołowi. Jednocześnie jeden członek drużyny powinien uwolnić Pieśń Nocy.
  • Szybkie eliminowanie wrogów: Im szybciej pozbędziesz się wrogów, tym łatwiejsza będzie walka. Po uwolnieniu Pieśń Nocy skupi się na walce z Kethericem, co pozwoli Ci skupić się na Apostołe.

Faza 2: Osłabiony Apostół

  • Zniszcz nekromitów: Jeśli dobrze poradziłeś sobie z kontrolą tłumu w pierwszej fazie, na polu walki powinno być mało nekromitów. Jednak Apostół nadal może ich przywoływać.
  • Okrąż Apostoła: Rozmieść swoją drużynę wokół niego, aby szybko eliminować pojawiających się nekromitów.
  • Ataki dystansowe: Postacie walczące na dystans mogą bezpiecznie eliminować nekromitów i zadawać obrażenia Apostołowi. Pieśń Nocy będzie zadawać mu główne obrażenia.
  • Niemoc Apostoła: Ponieważ nie może się poruszać, nie będzie w stanie skorzystać z wzmocnień z zabitych nekromitów.

Repairing the Weave / Zszywanie Splotu

Aby zdobyć to trofeum, musisz pomóc Gale’owi w jego problemie – niepohamowanej potrzebie konsumowania magicznych przedmiotów. Jeśli nie grasz jako Gale, pierwszym krokiem do zdobycia tego trofeum będzie jego rekrutacja.

Rekrutacja Gale’a:

  • Gale znajduje się w pobliżu miejsca katastrofy Nautiloida (współrzędne X: 220, Y: 326).
  • Zbliż się do dysfunkcyjnej pieczęci i dotknij jej, by uratować uwięzioną osobę.
  • Podejmij próbę siły o DC 7, aby uwolnić Gale’a. Masz dwie szanse na sukces.

Stabilizacja kuli Gale’a:

  • Po wejściu Gale’a do Twojej drużyny, poczekaj, aż jego magiczny głód da o sobie znać.
  • Gdy poprosi o magiczne przedmioty, sprawdź ich opisy, aby znaleźć te, które ukoją jego głód.
  • Podczas podróży do Przeklętych Ziemi Cieni spotkasz Elminstra.
  • Pozwól Elminstrowi porozmawiać z Gale’em, aby ten ustabilizował jego kulę.

To Bloom in Darkest Night / Kwiat najczarniejszej nocy

Aby zdobyć to trofeum, musisz zyskać zaufanie i sympatię Shadowheart. Oto wskazówki, jak tego dokonać:

  • Rekrutacja Shadowheart:
  • Uratuj ją na Nautiloidzie, używając specjalnych umiejętności swojej klasy lub runy z ciała w sąsiednim pomieszczeniu (współrzędne X: 62, Y: -355). Zwolnij ją, przechodząc test Mądrości (DC 2)
  • Jeśli przegapisz okazję na Nautiloidzie, znajdziesz ją przy plaży, atakującą drzwi.

Zwiększenie aprobaty:

  • Bądź miły i pomocny. Pozytywne wybory oraz pomoc innym postaciom i zwierzętom wpłyną na jej nastawienie.
  • Unikaj walk, wykorzystując dyplomację i przekupstwo.
  • Szanuj jej granice. Kiedy zapytasz ją o siebie, powiedz, że nie będziesz drążyć tematu, gdy stanie się defensywna.
  • Gdy wyzna, że czci Shar, reaguj spokojnie i powiedz, że nie obchodzi Cię to, kto jest jej bóstwem.

Specjalny prezent:

  • Po zdobyciu jej zaufania, zapytaj ją ponownie o siebie. Powinna pojawić się opcja dotycząca jej życia poza pasożytami i czcią Shar.
  • Dowiesz się, że uwielbia nocne orchidee i nie umie pływać.
  • W II akcie, przy wejściu do Przeklętych Ziemi Cieni z Podmroku, znajdź nocny storczyk (współrzędne X: 56, Y: 178).
  • Podaruj jej storczyka w rozmowie. Zyskasz jej aprobatę i trofeum.

Akt Trzeci – Osiągnięcia w Baldur’s Gate 3

Trofea: 35/55

Akt 3 w Baldur’s Gate 3 to ostatni etap przed finałem. Podobnie jak w Akcie 2, czekają Cię tutaj różnorodne zadania i zakończenia do osiągnięcia. Pamiętaj, aby często zapisywać grę, aby mieć możliwość powrotu do kluczowych punktów decyzyjnych.

All’s Well That Ends Well / Wszystko dobre, co się dobrze kończy

Ukończ trzeci akt.

Absolute Power Corrupts / Władza absolutna korumpuje

Musisz przejąć kontrolę nad Netherbrain podczas ostatniej walki wybierając odpowiednie opcje podczas ostatniej walki.

Hero of the Forgotten Realms / Heros Zapomnianych Krain

Musisz zniszczyć Netheryjski mózg podczas ostatniej walki.

Ceremorphosis / Ceremorfoza

Musisz stać się Pożeraczem Umysłu i pokonać Netheryjski mózg. Możesz to zrobić Ty lub Karlach.

Leave No One Behind / Nie zostawiaj nikogo

To jest jedno z najtrudniejszych osiągnięć w grze, wymagające opieki i ochrony uchodźców tieflingów przez całą rozgrywkę. Trofeum uzyskasz tylko wtedy, gdy wszyscy tieflingowie dotrą do końca gry żywi. Dlatego zaleca się robienie zapisów gry w kluczowych momentach każdego aktu, na wypadek gdybyś coś przegapił lub przypadkowo zabił tieflinga.

Uwaga: Ta sekcja zawiera działania, które musisz wykonać, aby upewnić się, że wszyscy tieflingowie przeżyją. Nie oznacza to jednak, że tieflingowie pozostali poza tą listą są nieważni. Jeśli uchodźca tieflingów zginie, czy to z twojej ręki, czy w wyniku jednego z twoich wyborów, musisz wczytać poprzedni zapis gry, aby nie stracić szansy na zdobycie osiągnięcia.

Wszystkie czynności, które musisz wykonać, aby zdobyć to trofeum, są podzielone według aktów poniżej.

Akt Pierwszy

UWAGA: Wszystkie poniższe kroki należy wykonać przed ochroną Szmaragdowego Gaju. Jeśli przegapisz jakiś krok przed jego wykonaniem, tieflingowie związani z tą czynnością zginą, uniemożliwiając zdobycie trofeum.

Powstrzymaj Arkę: Arkę znajdziesz na szczycie bramy do Szmaragdowego Gaju po pierwszym niewielkim ataku goblinów. Porozmawiaj z nią, a ona ucieknie, aby zabić więźnia goblina Sazzę. Podążaj za nią i stań jej na drodze. Zdaj test zastraszania, perswazji lub wykrywania myśli na poziomie trudności 10, aby ją powstrzymać. To również pierwszy krok do osiągnięcia „Nie Może Być Uwięziona!”.

Uratuj Nadirę: Nadira to tiefling, którą znajdziesz na wzgórzu na wschód od bramy do Szmaragdowego Gaju. Podesjdź do niej, a zobaczysz, że jest atakowana przez asasyna bugbeara. Upewnij się, że przeżyje to starcie.

Przekonaj Rolana: Kiedy po raz pierwszy wejdziesz do Szmaragdowego Gaju, prawdopodobnie usłyszysz głośno kłócących się tieflingów. Podejdź do nich, aby dowiedzieć się, czy chcą zostać, czy odejść. Niektóre klasy, takie jak paladyn, mają opcję przekonania Rolana do pozostania w Gaju bez konieczności zdawania testu umiejętności. Jednak każdy może przekonać Rolana do pozostania, używając opcji dialogowej perswazji z poziomem trudności 10.

Uratuj Mirkona: Na wschód od Szmaragdowego Gaju znajdziesz małą plażę nad klifem. Zejdź z klifów, a znajdziesz dziecko tieflinga Mirkona zwabionego przez harpie. Chroń go przed harpiami, a zostanie uratowany.

Uratuj Arabellę: Kiedy po raz pierwszy pójdziesz porozmawiać z Kagha w Szmaragdowym Gaju, prawdopodobnie natkniesz się na nią przesłuchującą dziecko tieflinga Arabellę. Kiedy wkroczysz i wstawisz się za Arabellą, otrzymasz różne opcje pomocy. Niektóre klasy, takie jak paladyn, będą miały swoje własne opcje, które mogą nie wymagać testów. Jednak wszyscy otrzymają testy natury, perswazji i wykrywania myśli o poziomie trudności 12. Zdanie dowolnego z tych testów przekona Kagha do uwolnienia Arabelli.

Chroń Alfirę [Mroczny Impuls]: Alfira to bardka, którą można znaleźć śpiewającą w odległym miejscu na wschód od Szmaragdowego Gaju. Jej ochrona jest konieczna tylko wtedy, gdy grasz jako Mroczny Impuls. Podczas jednego z długich odpoczynków Alfira pojawi się i zostanie zabita przez ciebie. Jeśli pojawi się w twoim obozie, jej los zostanie przypieczętowany i nie będziesz mógł zdobyć tego osiągnięcia, chyba że wczytasz poprzedni zapis. Jednak możesz temu zapobiec, ogłuszając ją nieśmiertelnym atakiem w Gaju.

Akt Drugi

UWAGA: Wszystkie poniższe kroki (z wyjątkiem uratowania Zevlora) należy wykonać przed wejściem do Cienistego Kraju na końcu Wyzwania Shar. W przeciwnym razie możesz utracić szansę na zdobycie trofeum.

Ochroń Izobel: Chociaż rozmowa z Izobel jest niebezpiecznym przedsięwzięciem, które zainicjuje bitwę, jest to konieczne, aby pomóc w zadaniach związanych z tieflingami. Pamiętaj, aby zapisać grę tuż przed rozmową z nią, a następnie chroń ją w nadchodzącej bitwie. Rzucanie czarów takich jak niewidzialność lub sanktuarium może pomóc jej przetrwać dodatkowy rzut. Jeśli przeżyje tę bitwę, tieflingowie będą całkowicie bezpieczni.

Jeśli Izobel zginie, wszyscy tieflingowie umrą z powodu klątwy cienia. Musisz wczytać zapis gry, jeśli przegrasz bitwę.

Dowiedz się o Molu: Po ochronie Izobel możesz porozmawiać z dziećmi tieflingów w Gospodzie Ostatniego Światła. Powiedzą ci, że Mol została porwana i dadzą ci zadanie jej uratowania. Nie ma tu nic więcej do zrobienia, ponieważ Mol zostanie później odnaleziona w trzecim akcie.

Uratuj Rolana: Rolana znajdziesz w Gospodzie Ostatniego Światła zdenerwowanego tym, że jego rodzeństwo zostało porwane przez kultystów. Porozmawiaj z nim, a zdenerwuje się na ciebie i ucieknie, aby uratować swoje rodzeństwo. Znajdziesz go wtedy walczącego z cieniami na południowy wschód od rogatki tuż za Wieżami Wschodzącego Księżyca. Szybko wkrocz do walki i chroń go przed ciemnością.

Uratuj Więźniów: W głębi Wież Wschodzącego Księżyca znajdziesz więzienie, w którym przetrzymywani są zaginieni tieflingowie oraz ​​kilku gnomów. Pomóż im zorganizować ucieczkę z więzienia i upewnij się, że wszyscy bezpiecznie uciekną. Aby uzyskać opcje, jak to zrobić, sprawdź „Pod Zamkiem i Kluczem”. Kiedy więźniowie zostaną uratowani i zaprowadzeni do Gospody Ostatniego Światła, porozmawiaj z Alfirą, aby otrzymać nagrodę.

Pomóż Arabelli: Zakładając, że uratowałeś Arabellę w akcie pierwszym, teraz znajdziesz ją samą na zewnątrz Domu Uzdrowienia. Zgodź się na poszukiwanie jej rodziców i pozwól jej dołączyć do obozu, podczas gdy czeka na wiadomość. Niestety, znajdziesz jej rodziców martwych w skrzydle dziecięcym Domu Uzdrowienia. Kiedy ich znajdziesz, poinformuj o tym Arabellę, a następnie porozmawiaj z nią po raz drugi po długim odpoczynku. Powinna się uspokoić i pozostać bezpieczna do końca gry.

Uratuj Zevlora: Kiedy wejdziesz do Kolonii Illithidów, będziesz miał szansę natknąć się na Ośrodek Pęcherzyków Mózgowych. Znajdziesz tam różne kapsuły z both Illithidami i ofiarami, w tym Zevlorem. Otwórz kapsuły i upewnij się, że Zevlor przeżyje walkę.

Akt Trzeci

W tym akcie chodzi mniej o pomaganie tieflingom, a bardziej o to, by nie zabić żadnego z nich. Jeśli ukończysz zadania tieflingów, wszystko powinno być w porządku.

UWAGA: Możliwe jest nieotrzymanie trofeum w ostatniej bitwie, jeśli wezwiesz Zevlora. Jeśli wezwiesz go na pomoc, upewnij się, że nie zginie w bitwie. W przeciwnym razie nie będziesz mógł zdobyć trofeum pod koniec gry.

Porozmawiaj z Uchodźcami: Kiedy wejdziesz do trzeciego aktu, będziesz mógł spotkać się z niektórymi tieflingami w obozie uchodźców tuż za miastem. Porozmawiaj z Danisem i Beksem, aby ukończyć zadanie ratowania tieflingów.

Porozmawiaj z Melem: Możesz znaleźć i porozmawiać z Melem w gildii złodziei. Aby ukończyć zadanie, wystarczy z nią porozmawiać. Kradzież jej kontraktu od Raphaela nie jest konieczna.

Nie zabijaj Rolana: Jeśli zdecydujesz się skonfrontować z Lorroakanem za próbę schwytania Nocnego Śpiewu, zostaniesz zmuszony do walki z Rolanem jako jednym ze swoich przeciwników. Jeśli kiedykolwiek znajdziesz się w tej bitwie, musisz unikać jego zabijania, niezależnie od tego, czy zdecydujesz się go leczyć, czy ogłuszyć nieśmiertelnym ciosem.

Murder in Baldur’s Gate / Morderstwo we Wrotach Baldura

Musisz wykonać zadanie z poszukiwaniem mordercy w Baldur’s Gate 3 i finalnie samemu zostać mordercą z miasta podczas inicjacji Sarevoka.

Mind Blown / Nie do wiary 

W pewnym momencie będziesz miał możliwość romansować z Cesarzem. Jeżeli chcesz zdobyć to osiągnięcie to musisz doprowadzić do romansu.

Fancy Footwork / Świetna praca nóg

Dotarcie do i pokonanie Gortasha bez wyzwalania pułapek może być trudnym wyczynem. Jednak z odrobiną planowania, zdobycie tego trofeum stanie się znacznie łatwiejsze.

Przygotowania:

  • Zniszcz Stalową Strażniczą Odlewnię: Wyeliminuje to najuciążliwszych przeciwników broniących Gortasha.
  • Zdobycie czaru Lot/Mglista Wędrówka: Te czary (nauczone lub rzucone z pergaminu) są niezbędne do pokonania najbezpieczniejszej ścieżki przez fortecę.
  • Postać z wysoką umiejętnością Wytrychowania: Najlepsza droga na górę wymaga otwarcia kilku trudnych zamków.
  • Postać mogąca łatwo niszczyć wytrzymałe obiekty: Przyda się to do rozbrajania pułapek w komnacie bossa, aby ich nie aktywować przypadkowo.
  • Wspinaczka na Skałę Smoka: Najlepszym sposobem jest skorzystanie z rusztowania na zewnątrz fortecy. Ze względu na duże odległości potrzebne są czary ruchu, takie jak Lot lub Teleportacja, lub coś zwiększającego skok. Zrób zapis gry przed wejściem na Skałę Smoka, na wypadek aktywacji pułapki.
  • Walka z Gortashem: Jego gabinet jest pełen pułapek, które zadziałają, jeśli nie będziesz ostrożny. Największym zagrożeniem są dwie wyrzutnie granatów aktywujące się na początku walki. Stanowisk na granicy gabinetu, aby je dostrzec i zniszczyć przed rozpoczęciem walki. Wszelkie inne pułapki automatycznie zainicjują starcie, więc trzeba je eliminować w trakcie walki.

First Blood / Pierwsza krew

W akcie trzecim gry czeka cię trudna walka z Orin, podczas której wydawałoby się logicznym pozbywanie się otaczających ją kultystów. Jednak trofeum wymaga zabicia Orin przed kultystami, co oznacza stawienie czoła bossowi o nieustającej odnawialnej tarczy. Ponieważ nieśmiertelność uniemożliwia jej obrażenia i przesunięcia, walka staje się testem strategii polegającym na znalezieniu sposobu na jej pokonanie ograniczonymi atakami.

Najszybszym sposobem jest zepchnięcie jej z krawędzi areny. Aby to zrobić, musisz najpierw usunąć nieśmiertelność, której ma od 7 do 12 warstw w zależności od poziomu trudności. Najlepszym sposobem na jej usunięcie jest użycie czarów magicznego pocisku, ponieważ rzucają one wielokrotne pociski, które nigdy nie chybią. Po usunięciu wszystkich warstw nieśmiertelności, Orin powinna zostać przyciągnięta do krawędzi za pomocą umiejętności, takiej jak czarna dziura. Następnie wystarczy ją popchnąć umiejętnością typu tunelu siły lub fali gromu, by strącić ją w przepaść.

Interfectorem Draconis 

Aby zdobyć to osiągnięcie, to musisz pokonać czerwonego smoka podczas ostatniego starcia w grze.

Crash Landing / Zestrzelenie

Podczas walki z Ansurem w podziemiach wieży musisz go pokonać w momencie kiedy ładuje swój potężny atak w locie.

Hot Date / Płomienny romans

Musisz zaromansować z Karlach. Najlepiej zacząć do niej świrować już od początku gry.

Loophole / Luka w przepisach

Musisz złamać pakt który ciąży na Wyllu. Możesz to zrobić w akcie drugim zdając teksty perswazji albo w akcie trzecim, kiedy sama się pojawi rzucając propozycje znalezienia ojca.

Dark Urge i Tryb Honoru

Trofea: 39/55

Poniższe trofea są związane z przejściem gry jako Dark Urge, proponujemy żeby to było drugie przejście gry na poziomie trudności Tryb Honoru.

Foehammer / Młot na wroga

Ukończ grę w trybie honoru (nie jest wymagane do platyny, ale jak chcesz możesz teraz to zrobić.

Critical Hit / Trafienie krytyczne

Ukończ grę na poziomie trudnym Taktycznym.

Sins of the Father / Grzechy Ojca

Ukończ grę jako Dark Urge i wybraniec Baala.

Embrace Your Urge / Poddaj się Żądzy

Musisz zostać wybrańcem Baala. Możesz to zrobić zabijając Isobel w drugim akcie lub też w świątyni bhaala w akcie trzecim.

Pozostałe osiągnięcia w Baldur’s Gate 3

Trofea: 54/55

I zostały ostatnie osiągnięcia, które ciężko sklasyfikować gdzieś indziej.

Fists of Fury / Pięści gniewu

Musisz pokonać kogoś bez używania broni.

Roleplayer / Pełne zaangażowanie

Musisz wykonać 10 akcji fabularnych dla swojej postaci, najłatwiej to zrobić grając jako Dark Urge, gdyż tych jest najwięcej w grze.

Dig for Victory / Skarby spod ziemi

Musisz wykopać pięć skarbów.

No Penny Required/ Jak w otwartej książce

Musisz przeczytać komuś w myślach po raz pierwszy z sukcesem, to jedna z umiejętności Mindflayera i wystarczy że użyjesz tego raz.

Escapologist / Ucieczka do zwycięstwa

Musisz dać się zamknąć w więzieniu i uciec z niego. Możesz to zrobić w mieście Baldura podczas np. włamania do prasy. Ale możesz też coś ukraść np. w Karczmie Ostatniego Światła.

Outsourcing / Delegowanie obowiązków

Musisz zrekrutować najemnika.

Jack-of-all-Trades w baldur's gate 3

Jack-of-all-Trades / Omnibus

Musisz posiadać postać, która ma wszystkie klasy na pierwszym poziomie. Możesz to łatwo zrobić rekrutując najemnika na 12 poziomie i wybierając odpowiednie klasy na każdym poziomie.

Homebrewer / Mały Alchemik

Musisz stworzyć trzy różne mikstury w jednym przejściu gry Baldur’s Gate 3 w mechanice alchemii.

Busker / Muzykant

Musisz zarobić 100 złota grając w mieście na gitarze. Znajdź jakieś tłumne miejsce w mieście i zacznij grać używając akcji, otrzymasz około 5 – 10 złota za każdy występ.

Kill Two Birds with One Gnome / Dwie pieczenie na jednym ogniu

Musisz rzucić wrogiem w innego wroga i zabić jednego z nich. Możesz użyć do tego np. małych zwierząt jak szczury i rzucić jednym w drugiego.

Action Surge / Przypływ sił 

Musisz wykonać pięć akcji w jednej turze. Raczej automatycznie, jak masz z tym problemy to zrób wysokopoziomowego mnicha albo barbarzyńcę.

Bottoms Up / Do dna

Musisz użyć tylko alkoholu podczas wyboru 40 zasobów do odpoczynku w Baldur’s Gate 3.

Shove Off / Zabójcze popchnięcie

Musisz zabić kogoś w Baldur’s Gate 3 używając obrażeń od upadku. Czyli warto zrzucić kogoś w przepaść.

Bookworm / Mól książkowy

Musisz przeczytać 100 różnych ksiąg podczas przejścia gry. Po prostu czytaj wszystko co znajdziesz, szybko wpadnie.

Punch Drunk Baldur's Gate 3

Punch Drunk / Styl pijanego mistrza

Musisz pokonać 12 wrogów będąc pijanym. Strzel piwko przed walką w Baldur’s Gate 3 i łatwo to zrobisz.

Platyna

Trofea: 55/55

Pride of Baldur's Gate

Pride of Baldur’s Gate

Gratulacje, zdobyłeś platynę i masz zrobione 100% w grze! To była naprawdę niewiarygodna podróż!

I to by było na tyle, zajrzyj na nasz portal by znaleźć dziesiątki innych poradników do Baldur’s Gate 3. Znajdziesz u nas między innymi poradnik klas postaci czy też towarzyszy. Grę Baldur’s Gate 3 ukończyliśmy także na naszym kanale YouTube. To najdłuższa seria, jaką zrobiliśmy (ponad 90 odcinków!).

Brak komentarzy

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzednio Xbox dzieli się swoimi skarbami! Hity trafiają na inne platformy!
Następny Premiery na VOD w lutym 2024!